۰ نفر

قاتل جوان ورزشکار قصاص شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۴
کد خبر: 617406
قاتل جوان ورزشکار قصاص شد

قاتل پسر جوان که قهرمان یکی از ورزش‌ های رزمی کشور بود پس از گذشت ۲ سال از جنایت، در زندان رجایی‌ شهر به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، این جنایت شامگاه بیست و سوم مرداد98  رخ داد و در جریان آن جوانی 19ساله با ضربات چاقو به قتل رسید.

جنایت مقابل رستورانی در دربند رقم خورده بود و یکی از دوستان مقتول به مأموران گفت: مقتول از دوستان و همشهریانم بود و باهم برای کار از شهرستان به تهران آمده بودیم.

شب حادثه تصمیم گرفتیم برای تفریح و صرف شام به رستورانی در دربند برویم و وارد رستوران شدیم و منتظر غذا بودیم که 2دختر به همراه 2پسر جوان وارد رستوران شدند و پشت میز روبه‌روی ما نشستند.

بعد از دقایقی ناگهان یکی از پسرها سراغ دوستم (مقتول) آمد و با لحن تندی گفت که چرا چپ چپ نگاه می‌کنی؟ همین جمله او باعث درگیری میان آنها شد. صاحب رستوران همه ما را بیرون کرد و به همین دلیل درگیری بیرون از رستوران ادامه پیدا کرد تا اینکه قاتل با چاقو دوستم را به قتل رساند و با همراهانش فرار کرد.

به‌دنبال این حادثه تلاش برای بازداشت قاتل شروع شد و مأموران با استفاده از سرنخ‌های به‌جا مانده متهم را دستگیر کردند. او وقتی مقابل تیم جنایی قرار گرفت به قتل اعتراف کرد و مدعی شد که چون مقتول چپ چپ به او و دختر موردعلاقه‌اش نگاه کرده با وی درگیر شده بود.

متهم مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و در جلسه دادگاه مادر مقتول درخواست قصاص قاتل پسرش را کرد و با گریه به قضات گفت: ما ساکن اهواز هستیم و پسرم برای پیدا کردن کار به تهران آمده بود. او قهرمان رزمی‌کار بود و 16مدال طلا و نقره و مقام کشوری داشت.

پسر من بی‌آنکه گناهی مرتکب شود به قتل رسیده و حالا درخواست قصاص قاتل او را دارم. متهم نیز در جلسه دادگاه گفت: در رستوران بودیم که متوجه شدم مقتول به ما زل زده است و وقتی اعتراض کردم او ناراحت شد و فحاشی کرد.

وقتی کارگر رستوران داشت ما را بیرون می‌کرد با مقتول دست به یقه شدیم و او با مشت ضربه‌ای به من زد که سرم گیج رفت. به همین دلیل بیرون از رستوران با چاقو به او ضربه زدم.

متهم در دادگاه به قصاص محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور قطعی شد. پس از آن پرونده در اختیار شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و هفته گذشته عامل این درگیری مرگبار در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و با قصاص او، این پرونده جنایی بسته شد.