۰ نفر

درخواست طلاق به خاطر میهمانی‌ های شبانه

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۲
کد خبر: 614705
درخواست طلاق به خاطر میهمانی‌ های شبانه

صدای هق هق گریه زن جوان فضای راهروی طبقه اول دادگاه خانواده را پر کرد و حاضران در دادگاه توجه‌ شان بی‌ اختیار به سمت او جلب شد. پسر جوانی که کنارش ایستاده بود با ناراحتی دستی بر موهایش کشید و درحالی که سعی داشت همسرش را آرام کند با نگاهی به اطراف گفت: نسیم توروخدا بس کن دیگه همه دارند به ما نگاه می‌ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، جلو رفتم تا علت حضورشان در دادگاه را بپرسم. وقتی پیگیر ماجرا شدم زن جوان برگه ابلاغیه را نشانم داد که در شعبه هفتم جلسه داشتند به محض این که می‌خواست ماجرا را تعریف کند مدیر دفتر قاضی از اتاق بیرون آمد و با صدای بلند گفت شماره پرونده ۳۱۴ ساعت ۱۱ جلسه دارید لطفاً اعلام حضور کنند.

من هم همراشان وارد شعبه هفتم شدم. قاضی عینک‌های گردش را با دستمال آبی رنگ تمیز کرد و پرونده را ورق زد.

پسر جوان به همسرش اشاره کرد و گفت: بیا پیش من بنشین. اما زن جوان بی‌توجه به او با فاصله چند صندلی دورتر نشست و همچنان قطره‌های اشکش را با دستمال پاک می‌کرد که قاضی رو به او کرد و گفت: دخترم به جای گریه تعریف کن تا ببینم خواسته‌ات چیست؟

نسیم ماسک صورتی رنگ خود را از روی صورتش برداشت نخستین چیزی که توجه قاضی را جلب کرد آثار کبودی روی صورت نسیم بود. وی شروع به صحبت کرد و گفت: من با رامبد در یک میهمانی آشنا شدم. سال آخر دانشکده بودیم بچه‌ها برای جشن فارغ‌التحصیلی یک دورهمی گرفته بودند. رامبد با لباسی شیک و رسمی در مراسم حاضر شده بود و خیلی از دخترها توجه‌شان جلب او شده بود...

در این موقع رامبد میان کلام نسیم آمد و گفت: اما من از همان شب دلباخته نسیم شدم. البته او اصلاً به من نگاه هم نمی‌کرد.

جناب قاضی با هر بدبختی بود بالاخره به بهانه شروع یک کار قبول کرد کمی با هم صحبت کنیم من می‌دانستم که نسیم طراحی داخلی خوانده و من هم در همان دانشکده مدیریت می‌خواندم به بهانه اینکه می‌خواهم یک کافه راه‌اندازی کنم از نسیم خواستم که در طراحی کافه به من کمک کند اما وقتی فهمید موضوع کار بهانه بوده ناراحت شد با این حال به او گفتم می‌خواهم ازدواج کنم و از او خواستم روی پیشنهادم فکر کند.

بعد از حدود 2 ماه به خواستگاری رفتم و چون پدر و مادرم برای درمان پدرم می‌خواستند به خارج از کشور بروند مجبور شدیم زود جشن عروسی را برگزار کنیم. هفته‌های اول همه چیز خوب بود تا این که...

نسیم ناگهان دستش را بلند کرد و گفت: حاج آقا اجازه بدهید بقیه ماجرا را من برایتان تعریف کنم. یک شب پیامکی برای رامبد آمد که از طرف یک دختر بود.

از رامبد خواسته بود به جشن تولدش برود وقتی پرسیدم این دختر کیست، گفت یکی از همکلاسی‌های قدیمی‌اش هست. وقتی پرسیدم می‌خواهی به جشن تولدش بروی گفت نه؛ اما دروغ گفت و من متوجه شدم که در این جشن شرکت کرده است.

آن هم نه از زبان خودش بلکه نیمه شب از کلانتری با خانه ما تماس گرفتند و فهمیدم که رامبد را در آن جشن تولد مختلط دستگیر کرده‌اند.

پلیس از من خواست که برای آزادی‌اش وثیقه ببرم من هم با پدرم تماس گرفتم و به کلانتری رفتیم اما با یک دنیا خجالت از روی پدرم چون نمی‌دانستم باید به پدرم چه جوابی بدهم شوهرم را در یک جشن تولد که صاحبش یک دختر غریبه بود دستگیر کرده بودند.

آن شب گذشت و من تا صبح فکر کردم که چرا او به من دروغ گفته و حرف‌های پدرم را مرور می‌کردم که به من می‌گفت کاش برای شناخت رامبد زمان بیشتری صرف می‌کردم. صبح روز بعد که از خواب بیدار شد از او درباره اتفاق دیشب سؤال کردم اما رامبد بدون هیچ توضیحی فقط عذرخواهی کرد و از من خواست او را ببخشم و من چون او را دوست داشتم بخشیدمش و قرار شد دیگر چنین اشتباهی نکند اما....

نسیم کمی آب خورد و با نگاهی به حلقه طلای دستش دوباره شروع کرد و گفت: جناب قاضی مدتی بعد رامبد به من گفت می‌خواهد برای خرید برنج برای رستوران عمویش به شمال برود اما این بار هم دروغ گفت او برای شرکت در یک میهمانی مختلط به شمال می‌رفت و اصلاً هم عمویش از ماجرای خرید برنج خبر نداشت.

این موضوع را وقتی فهمیدم که دوستش با من تماس گرفت و گفت رامبد به علت مصرف مشروب الکلی در یک میهمانی حالش بد شده و در بیمارستان است. این بار دیگر به پدرم حرفی نزدم و تنهایی با خودروی دوستم به شمال رفتم.

رامبد اصلاً وضعیت خوبی نداشت دو روز بعد که مرخص شد از همان جا آمدم خانه و تمام وسایلم را جمع کردم و به خانه پدرم رفتم چون فهمیدم او همراه یک دختر جوان به شمال رفته بود من به او اعتماد کرده بودم و یک فرصت دوباره برای ادامه زندگی داده بودم اما ای کاش این کار را نمی‌کردم کاش همان دفعه اول که در پارتی دستگیر شده بود به حرف پدرم گوش می‌کردم و از رامبد طلاق می‌گرفتم.

قاضی به نسیم گفت علت کبودی صورتت چیست؟

زن جوان که انگار ازیادآوری این موضوع حالش دگرگون شده بود گفت: رامبد بعد از آن اتفاق از من عذرخواهی کرد و گفت برای آشتی و تفریح به سفر کیش برویم من هم قبول کردم اما روز سوم سفر خیلی اتفاقی در آنجا متوجه شدم او با دختر جوانی دوست شده و وقتی این موضوع را به رویش آوردم مرا کتک زد و بعد هم از هتل رفت و صبح روز بعد برگشت.

قاضی با تعجب به مرد جوان نگاه کرد و گفت: چه توضیحی داری؟

رامبد سرش را پایین انداخت و گفت: اشتباه کردم باور کنید من نسیم را دوست دارم و از او به‌خاطر لطف و گذشتی که کرده ممنونم.امیدوارم این بار هم مرا ببخشد. اما نسیم گفت: من درخواست طلاق دارم دیگر نمی‌توانم با این مرد زندگی کنم برای او تعهد و قول و قرار واژه‌های بی‌معنایی است و زندگی با فردی که بی‌مسئولیت و خوشگذران است هدر دادن عمر و جوانی من است.

رامبد بلند شد و از نسیم خواهش کرد یک بار دیگر به او فرصت بدهد و قول داد گذشته را جبران کند او همین‌طور که اشک می‌ریخت از قاضی درخواست می‌کرد که حکم طلاق را صادر نکند. قاضی نیز با ارجاع پرونده به مشاور خانواده گفت: ۲ هفته به کلاس‌های مشاوره بروید اگر نظر مشاور هم بر جدایی باشد حکم طلاق را صادر می‌کنم.

نگاه کارشناس

 امیرحسین صفدری، کارشناس حوزه خانواده؛ دروغ، پنهانکاری و خیانت این روزها از اصلی‌ترین عوامل جدایی و طلاق بین زوج‌های جوان است. در این پرونده رامبد بدون توجه به زندگی مشترک خود مرتکب اشتباهات زیادی شده و کوچکترین تلاشی برای تغییر رفتار انجام نمی‌دهد.

نبود صداقت، مسئولیت پذیری، تعهد و ثبات شخصیتی در رامبد و از خودگذشتگی و فداکاری در نسیم باعث شده رامبد هربار کارهای اشتباه خود را تکرار و بعد تقاضای بخشش کند که این مسأله امری اشتباه است وقتی هر کدام از زوجین اشتباه می‌کنند و طرف مقابلشان آنها را می‌بخشند نباید دیگر آن کار اشتباه را تکرار کنند چرا که این بار آن کار اشتباه نیست و این انتخاب آن فرد است که قابل بخشش نیست.