۰ نفر

معاون رییس قوه قضاییه؛

فرآیندهای ثبت اسناد رسمی باید الکترونیکی شوند

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۳
کد خبر: 614697
فرآیندهای ثبت اسناد رسمی باید الکترونیکی شوند

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال آتی حدود ۲۰ خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی منتقل خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن بابایی عصر امروز (۴ اسفندماه) در نشست تخصصی با روسای ادارات ثبت استان زنجان و قرارگاه جهادی کاداستر، اظهار کرد: کاداستر به عنوان یک تکلیف ملی است که باید به نحو احسن انجام شود و کاداستر یک وضعیت خاصی دارد. اعتباراتی که در این باره تعلق گرفته و حجم و فشار کار زیاد است که در فرصت باقی مانده باید همت والایی داشته و اعتبارات را به نحو درست هزینه کنیم.

وی با اشاره به لزوم تعیین وضعیت اسناد افراد، افزود: باید قانون جامع ثبت پیش‌نویس آماده کنیم و از طریق مجلس و دولت تصویب شود و وضعیت نابسامان موجود و قوانین پراکنده، قانونی باید در دستور کار قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به انتشار یک مجموعه پنج جلدی که همه آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آن تجمیع شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرآیندها را الکترونیکی کنیم و حدود ۲۰ خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی با تعرفه مشخص منتقل خواهیم کرد.

معاون رییس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه باید هوشمندسازی به صورت جدی پیگیری شود، مگر در مواردی که حاکمیتی باشد، گفت: بسیاری از امورات باید برون‌سپاری شود تا کارکنان به بحث‌های ثبتی و حاکمیتی رسیدگی کنند.