۰ نفر

انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 604531
انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور

با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری و در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن در یک هفته اخیر به زندان‌های داخل کشور منتقل شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت دادگستری و در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ژاپن، ۲۱ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان و ۳ زندانی ایرانی در ژاپن در یک هفته اخیر به ایران منتقل شدند.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان پیش از این از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به کشور در روزهای آینده خبر داد و گفته بود: در پی سفر پربار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان، پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، ۲۱ زندانی ایرانی در روزهای آینده به میهن انتقال خواهند یافت. سه نفر از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان دیگر هیچ بانوی ایرانی در زندان‌های این کشور نخواهیم داشت و امیدوارم در آینده نیز بانوی دیگری به جمع زندانیان هموطن در این کشور اضافه نشود.

گفتنی است، خرداد ماه سال جاری نیز در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و  پیگیری‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان ( از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو هشتم مرداد ماه در صفحه توئیترش از عزیمت اولین گروه سه نفره از زندانیان ایرانی در زندان‌های ژاپن به کشور برای گذراندن دوران محکومیتشان خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت دادگستری و معاونت کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتین خارجه و دادگستری ژاپن و همچنین تلاش و پیگیری سفارت کشورمان در توکیو، صبح امروز (سه‌شنبه - هشتم مرداد ماه) موافقتنامه تبادل (انتقال) محکومان بین دو کشور با عزیمت اولین گروه سه نفره محکومان زندانی ایرانی به مقصد تهران اجرایی شد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، پیگیری امور زندانیان ایرانی در کشورهای خارجی از اولویت‌های دیپلماسی کنسولی جمهوری اسلامی ایران است.