۰ نفر

تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر

۲۳ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۱۶
کد خبر: 599408
تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر

دبیر ستاد حقوق بشر از تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین المل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست هم اندیشی روسای دادگستری‌ها و دادستانی گلستان در گرگان گفت: در ستاد حقوق بشر در کنار پیگیری وضعیت حقوق بشر در کشور‌های مدعی، برنامه‌هایی برای آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خودشان داریم و تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی حقوق مردم بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

غریب آبادی افزود: کمیته صیانت از حقوق مردم از بهمن ماه تشکیل می‌شود و در قالب این کمیته با دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که فرآیند‌های مخل حقوق مردم شناسایی و برای رفع آن‌ها گام برداریم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در حوزه بین الملل برای رساندن ندای مظلومیت مردم ایران در حوزه نقض حقوق‌شان از سوی کشور‌های مدعی حقوق بشر، کم کار شده است و ما در قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر تلاش‌های جدی خود را بر ورود به دو حوزه قربانیان ترور و تحریم متمرکز کرده ایم.

غریب آبادی گفت: بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم در کشور داریم و هنوز نتوانسته ایم صدای آن‌ها را به گوش جهانیان برسانیم.

تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم

وی ادامه داد: هم اکنون برای برخی قربانیان ترور و تحریم‌ها در محاکم داخلی پرونده‌های حقوقی تشکیل داده‌ایم که تعدادی از این پرونده‌ها مانند ترور شهدای هسته‌ای و کودکان پروانه‌ای به رای رسیده است.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: در جلسه هم اندیشی امروز با حضور معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، سیاست‌ها و رویکرد جدید قوه قضاییه در زمینه حقوق بشر، حقوق شهروندی، برخورد با زندانیان، متهمان و شکات تبیین شد.