۰ نفر

بررسی ادعای کوه خواری در رامسر

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبر: 594127
بررسی ادعای کوه خواری در رامسر

در پی انتشار مطلبی درخصوص کوه خواری در جوار قلعه مارکوی رامسر، دادگستری استان مازندران از آغاز بررسی‌ها درباره این ادعا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دادگستری استان مازندران اعلام کرد: در نتیجه پیگیری صورت‌گرفته توسط این دادگستری و بررسی و گزارش دادستانی رامسر، این ملک براساس نقشه مصوب شهر ازسال 1393 با دریافت مجوز از مبادی مربوطه شروع به ساخت و در نهایت با اصلاحاتی درسال 1398 تکمیل شده است. این بنا در خیابان 25 متری شهید رجایی و با فاصله زیادی از قلعه مارکوه و بر اساس رای کمیسیون ماده 5 استان بنا شده است.

در ادامه اطلاعیه دادگستری مازندران آمده است: دستگاه قضایی استان برای رفع شبهات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال بررسی در خصوص وضعیت این ساخت وساز را در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری است تا در صورت وجود تخلف در صدور مجوز یا در مراحل اجرای پروژه، مطابق مقررات به تخلف و جرایم احتمالی رسیدگی شود.

دادگستری استان مازندران همچنین اعلام کرد: پیش از این با ورود دستگاه قضایی و تاکید رییس کل دادگستری استان مازندران بر برخورد با پدیده کوه‌خواری و زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان، ساخت برج 11 طبقه درمنطقه مارکوه متوقف شد. ضمن اینکه حسب دستور رییس کل دادگستری استان هرگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های مسئول نیز در این ارتباط باید از وقوع تصرف اراضی ملی پیشگیری کنند.