۰ نفر

رییس سازمان بازرسی دستور داد؛

ساماندهی گزارشگران فساد بدون افشای ماهیت آنان

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبر: 589199
ساماندهی گزارشگران فساد بدون افشای ماهیت آنان

رییس سازمان بازرسی کل کشور دسترسی سهل و سریع برای ارائه گزارش از سوی مردم به سازمان بازرسی را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است این گزارش‌های مردمی در کنار انجام نظارت بر حسن جریان امور، پیگیری و ارزیابی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ذبیح‌الله خداییان در نشستی سه ساعته با معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس، بازرسان‌کل و همچنین سربازرسان این معاونت با تاکید بر اینکه هر دستگاهی که از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند، موفق خواهد بود، یکی از مهمترین ماموریت‌های معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی را استفاده از گزارش‌های مردمی عنوان کرد و گفت: بهترین ناظران جامعه خود مردم هستند که در جای جای این کشور و در دستگاه‌ها حضور دارند و هنر معاونت حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی این است که موضوع گزارشگران فساد را سامان دهد.

خداییان خطاب به معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس تاکید کرد: هر میزان بازرس قوی هم داشته باشید امکان شناسایی همه سوءجریانات را نخواهید داشت، ولی اگر اداره نظارت همگانی موضوع گزارش‌های مردمی را ساماندهی کند، قطعا به دستاورد‌های مهمی دست پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات کنوانسیون مبارزه با فساد در استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی توسط کشور‌های عضو افزود: معاونت حقوقی باید به عنوان ورودی سازمان، ساماندهی گزارشگران فساد را بدون افشای ماهیت آنان و با لحاظ تشویقات لازم مدنظر قرار دهد تا این حوزه فعال‌تر شود.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه همچنین دسترسی سهل و سریع برای ارائه گزارش از سوی مردم به سازمان بازرسی را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است این گزارش‌های مردمی در کنار انجام نظارت بر حسن جریان امور، پیگیری و ارزیابی شود.

خداییان در بخش دیگری از سخنان خود، حرکت به سمت نظارت کاملا الکترونیکی را به عنوان یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان بازرسی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که برنامه‌ریزی در این زمینه در حال انجام است.