۰ نفر

شکایت از ۵ پزشک به اتهام قتل‌ عمد

۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۶:۴۹
کد خبر: 586988
شکایت از ۵ پزشک به اتهام قتل‌ عمد

پس از مرگ مرد دندانپزشک در یکی از بیمارستان های تهران، خانواده‌اش از تیم‌ پزشکی به اتهام قتل‌ عمد شکایت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، روزهای پایانی هفته‌گذشته خانواده‌ای با حضور در شعبه‌چهارم  بازپرسی دادسرای جنایی تهران از پزشک مغز و اعصاب و تیم او به اتهام قصور پزشکی شکایت کردند.  پرونده با دستور قضایی به پلیس‌آگاهی تهران ارسال شد و ماموران به تحقیق از این خانواده پرداختند.

یکی از فرزندان مرد فوت‌شده به ماموران گفت: پدرم در یکی از شهرستان‌ها دندانپزشک بود و مدتی قبل مبتلا به سرطان شده و تحت‌درمان بود تا اینکه تصمیم گرفت برای ادامه درمان به تهران و نزد یکی از دوستانش که پزشک مغز و اعصاب است، برود و زیرنظر او درمانش را انجام دهد اما بعد از مدتی شرایط پدرم بدتر شد. حتی کار به جایی رسید که علاوه بر بیماری سرطان، کلیه‌هایش هم دچار نارسایی شد و چند روز بعد از بستری‌شدن در بیمارستان فوت کرد. از این پزشک و تیم‌درمان او که در کارهایشان قصور کردند، شکایت داریم.

آنها آزمایش‌های لازم را برای ادامه درمان پدرم انجام ندادند. داروهای نامناسب برای درمان او تجویز کرده بودند. روند درمان آنها نادرست بود و این اواخر به روند درمان او توجهی نمی‌کردند.  در ادامه پزشک‌معالج به شعبه‌چهارم دادسرای جنایی تهران احضار شد و در تحقیقات گفت: من و تیم‌درمانم در بیمارستان آزمایش‌های لازم را برای درمان این بیمار انجام دادیم، داروهای موردنیاز را برای وی تجویز و استفاده کردیم و هر اقدامی که نیاز بود در راه درمان او به کار گرفتیم و کوتاهی‌ای نکردیم. بیماری او پیشرفت کرده بود و همین باعث شد فوت کند.

حبیب ا... صادقی، بازپرس شعبه‌چهارم دادسرای جنایی تهران دراین‌باره گفت: با توجه به شکایت این خانواده از چهار پزشک دیگر که عضو این گروه درمانی بودند قرار شد آنها نیز احضار و تحقیقات لازم از آنها انجام شود. علاوه بر آن پرونده بالینی بیمار فوت‌شده مورد بررسی قرار گیرد.