۰ نفر

توضیحات دادستان دشتستان درباره ادعای جنجالی صادرات نخل به کشورهای خلیج فارس

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبر: 578687
توضیحات دادستان دشتستان درباره ادعای جنجالی صادرات نخل به کشورهای خلیج فارس

دادستان شهرستان دشتستان ادعاها مبنی بر فروش درخت‌های نخل این شهرستان و صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر فروش درخت‌های نخل در شهرستان دشتستان و صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس، یاسر حیدری دادستان این شهرستان با بیان اینکه این نخل‌ها غیرمثمر و دارای محصول با کیفیت پایین بوده‌اند، گفت: فردی که صاحب این درخت‌های نخل بوده، حدود ۱۸ درخت را به دلیل بی‌کیفیت‌بودن محصول به قیمت هر کدام حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشد و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز غیرمثمر بودن و نداشتن صرفه اقتصادی نخل‌ها را تایید کرده‌اند.

وی افزود: حسب مصاحبه صورت‌گرفته کارشناسان جهاد با فرد مورد نظر، این نخل‌ها در فضای سبز منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

دادستان دشتستان اضافه کرد: صادرات نخل صرفا با مجوز جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد و جهاد کشاورزی تنها در مورد محصولات غیرمثمر چنین مجوزی صادر می‌کند و این اقدام هم تشریفات پیچیده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فروش نخل در شهرستان دشتستان رواج ندارد، تاکید کرد: فیلم پخش‌شده که نشان‌دهنده بارگیری و صادرات نخل در اسکله است نیز مربوط به سالیان قبل بوده و ارتباطی به این نخل‌ها ندارد.

دادستان دشتستان تصریح کرد: از آنجا که درخت نخل نیاز به آب‌دهی مستمر ندارد، ادعا‌های مطرح‌شده مبنی بر بی‌حاصل بودن این درختان بر اثر کم‌آبی نیز فاقد صحت است.

حیدری خاطرنشان کرد: نخل‌های با کیفیت بالا جایگزین نخل‌های غیرمثمر شده است.