۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در گیر‌ودار استیضاح وزیر صمت

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 714232
رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در گیر‌ودار استیضاح وزیر صمت

بازار سهام امروز در ابتدا به مانند روز گذشته پرتقاضا نبود و اکثر نماد ها در محدوده ۲ درصد مثبت معامله شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بازار سهام امروز در ابتدا به مانند روز گذشته پرتقاضا نبود و اکثر نماد ها در محدوده ۲ درصد مثبت معامله می شدند اما هرچه از زمان معاملاتی بازار گذشت بازار با رشد بیشتری همراه شد رشدی که با یک شیب ملایم تا انتهای بازار ادامه دار‌ بود.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات با رشد ۱.۶۸ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار واحدی رسید و باز هم‌ موفق شد سقف جدیدی برای خود ثبت کند.

نمادهای فولاد،‌ فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند و در رده های بعدی نیز وبملت و شنبدر بیشترین تاثیرگذاران مثبت بر روی شاخص بودند.

شاخص کل هم وزن نیز به رشد خود ادامه داد و با رشد ۱.۹۴ درصدی وارد کانال ۸۰۰ هزار واحدی شد و به سطح ۸۱۶ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز هم فراتر از ۲۰۰۰۰ میلیاد تومان بود و به عدد ۲۰۷۰۰ میلیارد تومان در پایان معاملات رسید تا یک روز پر معامله دیگر در بازار سهام به ثبت برسد.

از این ۲۰۷۰۰ میلیارد تومان، ۱۲۹۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۵۲۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۲۶۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

حقیقی ها همچنان در روند معاملات بازار سهام حضور پر رنگی دارند و امروز هم ۱۳۰۰ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند و یک تنه وزنه رشد بازار را به دوش می کشند.

سرانه خرید و فروش اشخاص حقیقی نیز  درابتدای معاملات بسیار به هم‌ نزدیک بود اما از اواسط بازار رشد سرانه خرید حقیقی ها موجب عملکرد بهتر این شاخص نسبت به سرانه فروش آن ها شد و در انتها سرانه خرید ۲۹ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۶.۸ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار امروز به ثبت رسید.