۰ نفر

در آغاز معاملات امروز؛

رشد گام به گام بورس تهران / شاخص کل ۱۰ هزار واحد رشد کرد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبر: 705883
رشد گام به گام بورس تهران / شاخص کل ۱۰ هزار واحد رشد کرد

بورس تهران امروز در ابتدای معاملات با رشد ۰.۵۸ درصدی به سطح ۱ میلیون ۸۲۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، بورس تهران امروز در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات با رشد ۰.۵۸ درصدی رو به رو شده و توانسته به سطح ۱ میلیون ۸۲۸ هزار واحدی برسد. بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد وبملت خودرو و شستا گذاشته اند. 

شاخص هم وزن اما بعد از شکست سقف تاریخی و عبور موفق از آن امروز عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل  از خود نشان داده و با رشد ۰.۹۴ درصدی همراه شده است. 

نمادهای کوچک تر بازار امروز با تقاضای بیشتری نسبت به بزرگان روبه رو هستند و به نظر کاهش نرخ دلار سرمایه ها را به سمت سهام کوچک تر بازار سوق داده است. 

ارزش معاملات خرد تا این لحظه به عدد ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که در سطح خوبی قرار دارد و ادامه این روند بازار سهام را مستحکم‌تر می کند. 

ورود پول حقیقی به بازار سهام امروز با تزلزل رو به رو بوده و تا اینجای بازار ۵۸ میلیارد پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است و باید منتظر ماند و دید آیا حقیقی ها جریان ورود پول به بازار سهام را تا اخر زمان معاملاتی تغییر خواهند داد  یا همچنان جریان خروج پول ادامه دار خواهد شد.

سرانه خرید اشخاص حقیقی در این مدت ۲۲.۷ میلبون تومان و سرانه فروش آن ها ۲۱.۴ میلیون تومان بوده و دست برتر خریداران در کلیت بازار ملموس است.