۰ نفر

در آغاز معاملات امروز؛

سبز خوش رنگ بورس تهران/ شاخص کل ۷ هزار واحد رشد کرد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 705204
سبز خوش رنگ بورس تهران/ شاخص کل ۷ هزار واحد رشد کرد

در آغاز معاملات امروز بورس، شاخص کل رشد ۷ هزار واحدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۶۸ درصدی را داشته است.

بورس تهران امروز در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات با افزایش تقاضا روبرو شده و حرکت خلاف جهتی نسبت به نرخ دلار بازار آزاد در روز گذشته دارد. 

شاخص کل بورس اوراق بهادار در این مدت با رشد ۰.۴ درصدی به سطح ۱ میلیون و ۷۹۲ هزار واحدی رسیده است حال باید دید که با اتمام زمان تسویه اعتبارها آیا بار دیگر شاخص به کانال ۱ میلیون ۸۰۰ هزار واحدی ورود پیدا خواهد کرد یا سال را در همین سطوح کنونی به پایان خواهد رساند. 

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نمادهای فولاد شپنا و حکشتی گذاشته اند. 

سهام کوچک تر بازار با تقاضای بیشتری نسبت به سهام بزرگ بازار رو به رو هستند و به نظر جریان پول داخل بازار سرمایه به این گروه از سهام فعلا علاقه بیشتری دارد. 

شاخص هم وزن امروز تا اینجای معاملات با رشد ۰.۶۸ درصدی رو به رو شده است  و ادامه این روند می تواند منجر به عبور و تثبیت کامل شاخص هم وزن از سقف تاریخی شود. 

ارزش معاملات خرد تا اینجای بازار به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این در سطح ارزش معاملات روزهای گذشته است و افزایش این متغیر می تواند نشان از روزهای پر رونق باشد. 

جریان خروج پول از بازار سهام در این‌مدت متوقف شده است و حقیقی ها ۹۸ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کرده اند. 

همچنین سرانه خرید حقیقی ها نسبت به سرانه فروش آن ها فاصله خوبی گرفته و تا این مدت سرانه خرید ۲۰.۸ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۸.۲ میلیون تومانی ثبت شده است.