۰ نفر

در آغاز معاملات امروز؛

افزایش عرضه در نهنگ‌ها / شاخص کل بورس ۷۸۰۰ هزار واحد کاهش یافت

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبر: 703979
افزایش عرضه در نهنگ‌ها / شاخص کل بورس ۷۸۰۰ هزار واحد کاهش یافت

در آغاز معاملات امروز بورس، شاخص کل با افت ۷۸۰۰ واحدی به سطح ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد بازگشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز در  ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات با کاهش ۰.۴۴ درصدی روبرو شده و به سطح ۱ میلیون و ۸۳۰ هرار واحدی بارگشته است‌. 

فشار عرضه در نمادهای بزرگ بازار موسوم به نهنگ‌ها کمی بیشتر از روز های گذشته است که البته باید اشاره کرد بعضا این سهم ها سقف سال ۹۹ را شکسته اند.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد فولاد و شبندر و بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای کچاد و رمپنا گذاشته‌اند. 

شاخص کل هم وزن نیز در این مدت با کاهش ۰.۰۱ درصدی روبرو شده است و تقریبا تعادل بیشتری در نماد های کوچک تر بازار حس می‌شود. البته بعضا نمادهای کوچک بازار تا سقف تاریخی خود در سال ۹۹ فاصله معناداری دارند. 

ارزش معاملات خرد تا اینجای بازار ۱۴۰۰ میلیاردتومان ثبت شده که روند کاهشی آن طی روزهای گذشته در صورت ادامه دار بودن دوباره می‌تواند موجب کمبود تقاضا در کلیت بازار شود. 

همچنین گروه فلزات اساسی و خودرویی در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند. 

خالص خرید حقیقی‌ها تا اینجای بازار منفی ۸۰ میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده ادامه دار بودن خروج عده ای از بازار بعد از رسیدن شاخص به سقف‌های جدید در سال ۱۴۰۱ می باشد.

سرانه خرید و فروش حقیقی ها بسیار نزدیک به هم حرکت می کنند و تا به اینجای بازار سرانه خرید ۱۹.۲ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۸‌.۶ میلیون تومانی در کلیت بازار از حقیقی ها به ثبت رسیده است.