۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

جدال خریداران و فروشندگان در کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی/ شاخص کل ۶۵۵۰۰ واحد رشد کرد

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 703351
جدال خریداران و فروشندگان در کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی/ شاخص کل ۶۵۵۰۰ واحد رشد کرد

معاملات امروز بورس با رشد ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز در ابتدا با تقاضای بالا رو برو شده بود و صف های خرید مستحکمی در کلیت بازار به چشم می خورد، اما با گذر زمان شدت عرضه ها بیشتر شد و صف خرید سهام هایی همچون فولاد و شستا و شپنا عرضه شد و کمی فشار فروش رو سهام کوچکتر بازار بیشتر شد.

 در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با رشد ۳.۷۷ درصدی توانست به کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را سهام فولاد فملی و فارس گذاشتند و همچنان این نمادها زیر نظر خریداران هستند.

شاخص کل هم وزن نیز امروز با رشد ۲.۰۴ درصدی روبه رو شد و توانست از سقف تاریخی خود عبور کند و رکورد جدیدی را با رسیدن به سطح ۵۳۶ هزار واحدی به ثبت برساند.

ارزش معاملات خرد بازار سهام همچنان رو به بالا حرکت می کند و امروز با جهشی حیرت انگیز نسبت به روزهای قبل به عدد ۱۶۹۰۰ میلیارد تومانی رسید که از این مقدار ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس ،۳۴۰۰میلیاردتومان متعلق به فرابورس و ۳۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع بازار سهام بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه فلزات اساسی و شیمیایی بوده است که این متغیر تاییدی بر وابستگی نرخ دلار با بازار سهام می باشد.

جریان ورود پول به بازار سهام که در ابتدای بازار حتی تا اعداد ۴۰۰ میلیاردتومان نیز رسیده بود در اواسط بازار تغییر جهت داد که به نظر این تغییر جهت ناشی از سیو سود معامله گران کوتاه مدتی باشد .

در نهایت حقیقی ها امروز ۹۰ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.

روند خروج پول حقیقی ها از صندوق های درآمد ثابت نیز امروز ادامه دار بود و ۱۰۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از این صندوق ها خارج شد.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز  در ابتدای بازار اختلاف چشمگیری نسبت به سرانه فروش آن ها داشت اما با گذشت زمان این دو متغیر نیز به هم‌نزدیک شدند و درنهایت برای حقیقی ها سرانه خرید ۳۰.۴ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۸.۶ میلیون تومانی به ثبت رسید.