۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزیر صمت باید پاسخگوی گرانی ها باشد / کنترل بازار از طریق سامانه ها، فقط شعار است

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 703043
وزیر صمت باید پاسخگوی گرانی ها باشد / کنترل بازار از طریق سامانه ها، فقط شعار است

هیچ یک از سامانه‌هایی که وزارت صمت تحت عنوان سامانه یکپارچه یا جامع تجارت یا بهین‌یاب راه‌اندازی کرده در عمل کارساز نبوده و برای کنترل و نظارت دقیق بازار در حد شعار است.

شهباز حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصادآنلاین اظهار داشت: متاسفانه وزارت صمت که متولی بسیاری از بازارهای کالایی کشور است به جای اجرای برنامه‌های مدون و تدبیر لازم با پرداختن به حواشی غیرضروری، نظاره‌گر گرانی‌های روزافزون است و وزیر صمت باید پاسخگوی گرانی‌ها باشد.

حسن پور با انتقاد از معرفی سامانه‌های متفاوت از سوی وزارت صمت افزود: هیچ یک از سامانه‌هایی که وزارت صمت تحت عنوان سامانه یکپارچه یا جامع تجارت یا بهین‌یاب راه‌اندازی کرده در عمل کارساز نبوده و برای کنترل و نظارت دقیق بازار در حد شعار است؛ به عبارت بهتر در عمل هیچ اقدام مناسبی که منجر به کنترل بازار و ثبات وضعیت اقتصادی و بازار شود از سوی وزارت صمت اتفاق نیفتاده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل گرانی ها، بی تدبیری وزارت صمت است و بیشترین نارضایتی را نمایندگان مجلس از وضعیت نابسامان و لجام گسیخته گرانی‌ها دارند.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود واردات خودرو در فروردین ماه امسال انجام شود، درحالی که اکنون در اسفند ماه تنها تعداد محدودی خودرو وارد شده است و بجای توزیع سریع آن، این وزارتخانه برنامه‌هایی برای ثبت نام و قرعه کشی خودروهای وارداتی دارد.

حسن پور با بیان اینکه دولت باید تدبیری برای ثبات وضعیت بازار بیندیشد، گفت: دولت باید با برنامه ریزی دقیق و به موقع بر وضعیت بازار مسلط شود چراکه به هیچ عنوان وضعیت موجود باعث رضایت مندی مردم و مجلس نبوده و گلایه‌های بسیاری را به همراه دارد.