۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۲ اسفند ماه / عرضه اولیه گام با نرخ ۳۳ درصد!

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبر: 702538
گزارش بازار بدهی ۲ اسفند ماه / عرضه اولیه گام با نرخ ۳۳ درصد!

در معاملات امروز، نماد گام ۰۲۰۸۵۶ بانک سامان عرضه اولیه شد و ۱۰۱ میلیارد تومان با میانگین نرخ بازده تا سررسید ۳۳ درصد معامله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۱۲۷ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۱ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۸.۳ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب ۱۰۷۷ و ۵۱۶ میلیارد تومان معامله انجام شد. اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز ۷۰۰ میلیارد تومان معامله شدند.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی2 اسفند ماه

گزارش بازار بدهی2 اسفند ماه1

گزارش بازار بدهی2 اسفند ماه2

گزارش بازار بدهی2 اسفند ماه3

در اوراق اخزا دو نماد اخزا ۱۰۱ و ۱۰۳ با سررسید خرداد و مرداد ۱۴۰۴، به ترتیب با ۲۸.۵ و ۲۸.۹ درصد بیشترین نرخ بازدهی تا سررسید این اوراق را ثبت کردند. اوراق اراد به ارزش ۱۰۷۷ میلیارد تومان و با نرخ ۱۸.۹ الی ۲۶.۴ درصد معامله شدند. اوراق گام نیز به ارزش ۵۱۶ میلیارد تومان و با میانگین نرخ ۳۲.۹ درصد معامله شدند.

 میانگین نرخ اوراق گام نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۵.۸% بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی2 اسفند ماه4