۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

شاخص کل بورس ۶۵ هزار واحد رشد کرد / جدال خریداران و فروشندگان در ساعات پایانی / جهش خیره‌کننده معاملات خرد

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 702461
شاخص کل بورس ۶۵ هزار واحد رشد کرد / جدال خریداران و فروشندگان در ساعات پایانی / جهش خیره‌کننده معاملات خرد

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز با رشد خیرکننده ای ۶۵ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز عملکرد درخشانی از خود ثبت کرد و با رشد ۴.۱ درصدی به عدد ۱ میلیون و ۶۵۹ هزار واحدی رسید. 

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نمادهای فولاد و فملی و فارس گذاشتند و مطابق روز گذشته گروه فلزات اساسی در مرکز توجهات سرمایه گذاران قرار داشت. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲.۸۲ درصدی همراه شد و به نظر سرمایه گذاران فعلا تمایل دارند در سهام بزرگتر بازار سرمایه گذاری کنند. 

ارزش معاملات خرد امروز با جهشی خیره کننده نسبت به هفته قبل به عدد ۱۱۴۰۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۹۰۰ میلیارد متعلق به بورس، ۲۴۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۱۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است. 

در بین صنایع نیز گروه فلزات اساسی و سپس خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

همچنین نماد فولاد در بین سهام موجود در بازار بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

جریان ورود پول حقیقی ها به بازار سهام امروز هم مثبت بود که در اواسط بازار این عدد به ۶۴۲ میلیارد تومان هم رسید اما در نهایت خالص خرید اشخاص حقیقی امروز ۳۴۷ میلیارد تومان ثبت شد. 

همچنین امروز شاهد خروج ۷۵۷ میلیارد پول اشخاص حقیقی از صندوق های درآمد ثابت بودیم که می تواند سیگنال مثبتی برای روزهای آتی باشد. 

سرانه خرید اشخاص حقیقی در معاملات امروز ۳۳.۶ میلیون تومان و سرانه فروش آن ها ۲۵.۶ میلیون تومان ثبت شده که دست برتر خریدار در کلیت بازار را نشان می دهد.