۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

شاخص کل بورس ۸ هزار واحد رشد کرد / مثبت تر از روزهای گذشته اما متزلزل

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 702068
شاخص کل بورس ۸ هزار واحد رشد کرد / مثبت تر از روزهای گذشته اما متزلزل

شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز به سطح ۱ میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی رسید و رشد ۰.۵۶ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با رشد ۰.۵۶ درصدی رو به رو شد و به سطح ۱ میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی رسید. 

بیشترین تاثیر بر عملکرد شاخص را نماد فولاد و فملی و فخوز داشتند و گروه فلزات اساسی امروز در بازار حال بهتری نسبت به بقیه صنایع داشتند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۰.۴۱ درصدی رو به رو شد که تفاوت رشد شاخص هم وزن با شاخص کل نشانگر تمایل بیشتر خریداران به سهام بزرگ تر در بازار امروز می باشد. 

ارزش معاملات خرد امروز ۴۳۰۰ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۲۳۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۱۲۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۷۷۷ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی می باشد. 

همچنین بیشترین ارزش معاملات در بین صنایع متعلق به گروه فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات در بازار امروز بوده است. 

جریان خروج پول از بازار سهام باز هم ادامه دار بود و امروز در ساعاتی که به اوج رسید ۲۷۰ میلیارد پول از بازارم سهام خارج شد البته این روند تا انتهای بازار روند معکوس گرفت و در نهایت خروج پول ۱۷۰ میلیاردی از بازار امروز به ثبت رسید. 

سرانه خرید اشخاص حقیقی امروز ۲۴.۱ میلیون تومان و سرانه فروش آن ها ۲۱.۳ میلیون تومان بوده است که قدرت بیشتر تقاضا در کلیت بازار را نشان می دهد.

نکته جالب بازار امروز که موجب تقاضای بالا در گروه فلزات اساسی شد؛ انتشار نامه ای از سودی فولاد مبارکه بود که در آن اعلام کرد که به نرخ دلار ۲۸۵۰۰ پایبند نخواهد بود و به نرخ رقابتی ارز خود را خواهد فروخت که همین امر هم موجب تغییر جریان پول در بازار سهام شد و گروه فلزات اساسی با استقبال گسترده ای رو به رو شد.