۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۲۶ بهمن ماه / نرخ اخزا سررسید خرداد و مرداد ۱۴۰۴، ۲۸ درصد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 701549
گزارش بازار بدهی ۲۶ بهمن ماه / نرخ اخزا سررسید خرداد و مرداد ۱۴۰۴، ۲۸ درصد

در معاملات امروز، تنها ۶۱ میلیارد تومان اخزا معامله شد که یکی از کمترین حجم معاملات هفته‌های اخیر است. در معاملات اوراق گام نیز نماد گام ۰۲۰۸۱۳ با میانگین نرخ بازدهی تا سررسید ۳۲.۴ درصدی و ارزش معاملات ۱۷۰ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۶۱ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۲۲ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۷۷ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب ۲۱۹ ، ۴۰۸ میلیارد تومان معامله انجام شد. اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز حجم معاملات ناچیزی داشتند.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش

گزارش2

گزارش3

گزارش3

گزارش4

در اوراق اخزا دو نماد اخزا ۱۰۱ و ۱۰۳ با سررسید خرداد و مرداد ۱۴۰۴، با ۲۸ درصد بیشترین نرخ بازدهی تا سررسید این اوراق را ثبت کردند. اوراق اراد به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان و با نرخ ۱۶.۶ الی ۲۴.۴ درصد معامله شدند. اراد۱۰۰ با نرخ بازده تا سررسید ۱۶.۶ درصدی و ارزش معاملات ۱۲۰ میلیارد تومانی، بیش‌ترین ارزش معاملات را ثبت کرد. اوراق گام نیز به ارزش ۴۰۸ میلیارد تومان و با میانگین نرخ ۳۲ درصد معامله شدند. میانگین نرخ اوراق گام نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۴.۸۲% بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش5