۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل در روز عرضه دوباره خودرو در بورس

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 701272
کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل در روز عرضه دوباره خودرو در بورس

در معاملات امروز بازار بورس، شاخص کل با کاهش ۱۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۵۳۷ هزار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران که امروز در ابتدای معاملات با تعادل در عرضه و تقاضا مواجه بود هرچه بیشتر به سمت پایان روز معاملاتی رفت با افزایش عرضه رو به رو شد  و در نهایت شاخص با کاهش ۰.۶۷ درصدی به عدد ۱ میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی رسید و بیشترین اثر منفی بر روی شاخص را نماد فارس و پارسان گذاشت. 

شاخص کل هم وزن نیز که در ابتدای معاملات با رشد اندکی رو به رو بود در نهایت با کاهش ۰.۷ درصدی رو به رو شد تا فشار عرضه در کلیت بازار ملموس باشد.

ارزش معاملات خرد در ادامه روند نزولی خود امروز هم عملکرد مطلوبی از خود ثبت نکرد و ارزش معاملات خرد ۳۸۰۰ میلیارد تومانی در بازار ثبت شد که از این مقدار ۲۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۱۲۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۵۷۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع بازار سهام گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده اند. 

امروز هم حقیقی ها همچنان به روند خروج پول از بازار سهام پایبند بودند و درنهایت ۴۸۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که ببشترین خروج پول نیز از گروه فلزات اساسی به ثبت رسیده است. 

سرانه فروش اشخاص حقیقی امروز ۲۱.۷ میلیون تومان و سرانه خرید آن ها ۱۹.۸ میلیون تومان بوده است که این شاخص نیز به برتری دست عرضه در کلیت بازار اشاره دارد. 

نکته ای که این روزها در بازار سهام خیلی به چشم می‌خورد کمبود نقدینگی است، ارزش معاملات پایین موجب شده است تا بازار نتواند به روند صعودی خود بازگردد و همواره فشار عرضه و بی رمقی در کلیت بازار به چشم بیاید. 

باید دید آیا بازار سهام در روزهای آتی حمایت بنیادی از طرف دولت پشت سر خواهد داشت و یا همچنین بی‌اعتمادی سرمایه گذاران ادامه دار خواهد بود.