۰ نفر

بیشترین پول حقیقی وارد کدام صندوق درآمد ثابت شد؟

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 698098
بیشترین پول حقیقی وارد کدام صندوق درآمد ثابت شد؟

در هفته گذشته ۱ هزار و ۶۱ میلیارد تومان پول وارد صندوق‌های درآمدثابت شده است که صندوق درآمد ثابت افران با ۴۹۱ میلیارد تومان بیشترین سهم را داشته است.

آمار ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت در هفته گذشته ۱ الی ۵ بهمن ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله، پذیرای ۱ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول نقد بوده‌اند. در این بین، صندوق درآمد ثابت افران جزو اصلی‌ترین بازیگران بوده است. آمار نشان می‌دهد ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این نقدینگی وارد صندوق درآمد ثابت افران شده‌است.

صندوق درآمد ثابت افران طی ۵ روز نخست بهمن‌ماه، به طوری میانگین هر روز پذیرای ۹۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان نقدینگی بوده‌است. به این ترتیب این صندوق توانسته رتبه نخست را در زمینه ورود پول حقیقی طی این ۵ روز در میان صندوق‌های درآمد ثابت کشور به نام خودش به ثبت برساند.

بیش از ۱ هزار میلیارد تومان نقدینگی که در این بازه زمانی وارد صندوق‌های درآمد ثابت شده، که ۴۷۷ میلیارد تومان سهم حقیقی‌ها بوده‌است. همچنین از رقم بیش از ۴۹۱ میلیارد تومان نقدینگی که وارد صندوق افران شده، میانگین سهم حقیقی‌ها ۵۳ درصد و معادل ۲۶۰ میلیارد تومان بوده‌است.

میزان بالای سهم حقیقی در صندوق درآمد ثابت افران نشان‌دهنده اقبال مردمی به این صندوق است. اصولا درصد بالای سهم حقیقی‌ها نسبت به حقوقی‌ها می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار صندوق‌ها در میان مردم باشد که افران از این لحاظ نشان داده با توجه به رتبه‌ای که در زمینه جذب سرمایه حقیقی‌ها به دست آورده، از اعتبار در میان سرمایه‌گذاران برخوردار است. رشد ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت می‌تواند خبری خوب برای سرمایه‌گذاران باشد.

صندوق‌های درآمد ثابت بسیاری وجود دارند که سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند. صندوق درآمد ثابت افران که از صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است، با نقدشوندگی بالا، جزو مناسبت‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. به گفته بهادر برهان، مدیر صندوق افران، این صندوق جزو 2 نماد برتر بورس و فرابورس ایران از نظر میانگین ارزش معاملات است و این یعنی نقدشونگی‌اش بالاست. به‌علاوه کارمزد معاملات افران بسیار پایین است و در نتیجه سرمایه‌گذار یک روز پس از خرید وارد مرحله سود می‌شود. به همین خاطر افران گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در میان صندوق‌های درآمد ثابت به شمار می‌آید.

به این ترتیب، می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در صندوق‌هایی مثل صندوق درآمد ثابت افران علاوه بر اینکه با سود ۲۵.۶ درصدی می‌تواند سود بیشتری را نسبت به بانک‌ها به سرمایه‌گذار اعطا کند، با داشتن شرایطی مثل عدم محدودیت در برداشت پول و نقدشونگی بالا، نسبت به سپرده بانکی و همچنین اوراق گواهی سپرده در اولویت برای سرمایه‌گذاری قرار دارند.

برای دریافت مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری می‌توانید به صفحه صندوق درآمد ثابت افران مراجعه کنید.