۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

پاتک شورای رقابت به بازار سهام/رشد اندک شاخص کل

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 696853
پاتک شورای رقابت به بازار سهام/رشد اندک شاخص کل

شاخص کل بورس در معاملات امروز یک هزار و ۲۴ واحد رشد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز در ابتدای معاملات رشد قابل قبولی را ثبت کرده بود و خریداران قدرت را در دست داشتند اما از اواسط بازار با انتشار نامه‌ای از شورای رقابت مبنی بر ممنوعیت عرضه دنا و پژو و شاهین در بورس کالا بازار با فشار فروش شدیدی در همه ی صنایع رو به رو شد که در نهایت شاخص کل با رشد ۰.۰۶ درصدی و شاخص کل هم وزن با رشد ۰.۵۴ درصدی معاملات را به پایان رساندند. 

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز ۱۰۲۰۰ میلیارد بوده است که از این مقدار ۶۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۳۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار فرابورس و ۱۰۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و قطعات و بانک ها بوده است و بیشترین ارزش معاملات در سهام متعلق به ایران خودرو و سایپا بوده است. 

روند ورود پول به بازار سهام که در ابتدای صبح مثبت بود نیز از اواسط بازار تغییر جهت داد و با انتشار نامه شورای رقابت روند خروج پول حقیقی از بازار سهام شدت گرفت و درنهایت خروج ۴۶۰ میلیاردی پول حقیقی از بازار سهام ثبت شد.

در بین صنایع نیز گروه بانک و موسسات مالی بیشترین خروج پول حقیقی و گروه حمل و نقل آبی بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

همچنین حقیقی ها امروز ۵۰ میلیارد پول به صندوق های درآمد ثابت وارد کردند و سرانه خرید اشخاص حقیقی در پایان معاملات امروز ۲۵ میلیون و سرانه فروش آن ها ۲۴.۱ میلیون بوده است.