۰ نفر

عشقی:

هیچ خودرویی در بورس کالا بالاتر از قیمت های بازار معامله نشده است

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 695525
هیچ خودرویی در بورس کالا بالاتر از قیمت های بازار معامله نشده است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از ابتدای ورود خودرو به بورس کالا، هیچ خودروی بالاتر از قیمت‌های بازاری که در آن معامله نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بورس کالا به هیچ عنوان موجب افزایش قیمت خودرو نشده است.

وی بیان داشت: در بورس کالا به دلیل کنترل‌هایی که انجام می‌شود، همچنین اخذ پیش دریافت از مشتریان و بلوکه شدن پول در حساب آنان، بخش زیادی از تقاضای کاذب از بین می‌رود.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: تاکنون فقط دو بار به دلیل عرضه‌های اندک خودرو شاهد رقابت بالاتری در بورس کالا نسبت به بازار بودیم که در نهایت معاملات باطل شد.

عشقی تصریح کرد: به طور قطع عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار نیست، اما راه حلی است که اکنون می‌تواند صنعت خودرو را از مرگ حتمی نجات دهد.

وی اظهار داشت: باید در مباحثی همچون مدیریت و تصدی‌گری خودروسازان، اصلاح ساختار مالی، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و قیمت‌گذاری دستوری اقدامات ویژه‌ای انجام شود تا شاهد خروج این صنعت از وضعیت کنونی باشیم

رییس سازمان بورس به ماده یک قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۲۵ قانون رفع موانع تولید اشاره کرد که در آنها نحوه جبران خسارت‌های صنایع ناشی از قیمت‌گذاری، قطعی‌های آب، برق گاز و غیره دیده شده است و گفت: اینها سیاست‌هایی است که دولت باید در خصوص آنها تصمیم‌گیری کند.