۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس در هفته آتی / اصلاح شاخص کل در راه است؟

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 694859
پیش بینی بورس در هفته آتی / اصلاح شاخص کل در راه است؟

بررسی تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران در تایم فریم هفتگی و روزانه حاکی از احتمال یک اصلاح در روزهای پیش رو است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بررسی روند حرکتی شاخص بورس در ماه‌های اخیر در کنار مواردی نظیر افزایش نرخ خوراک در بودجه ۱۴۰۲ و نیز مشکلات عرضه خودرو در بورس می‌تواند تحلیلی از شاخص در هفته آتی ارائه دهد.

اصلاح شاخص کل به محدوده کمتر از ۱.۶میلیون؟

تصویرزیر نمودار شاخص کل در تایم فریم هفتگی است که همان طور که از تصویر پیداست، شاخص با یک منطقه عرضه بسیار مهم در تایم فریم هفتگی در محدوده ی ۱۵۴۰۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰۰۰ واحد رو به رو بوده که بعد از برخورد سوم که با فلش قرمز رنگ نشان شده به این محدوده نفوذ کرده و شاخص دچار اصلاح شده و برای بار چهارم که به این سطح حمله شده شاخص موفق به  عبور از این سطح شده است و اکنون بالای این سطح قرار دارد.

پیش بینی بورس

حال نکته ای که در تصویر بالا به چشم می‌خورد خط مقاومت داینامیک رسم شده است که جلوی رشد بیشتر شاخص را گرفته و شاخص در هفته گذشته موفق به عبور از آن نشده است.

طبیعتا در هفته پیش رو در صورت عدم عبور از این مقاومت شاخص می تواند بار دیگر مسیر اصلاحی را در پیش بگیرد که در این صورت اولین حمایت در تایم فریم هفتگی محدوده سبز رنگ یعنی اعداد بین ۱۴۷۵۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰۰ واحد خواهد بود.

اما برای تایید این سناریو نیاز داریم تا شاخص را در تایم فریم روزانه نیز بررسی کنیم:

پیش بینی بورس1

همان طور که در تصویر شاخص کل در تایم فریم روزانه مشهود است؛ آر اس آی شاخص کل در این مدت با یک خط روند صعودی درحال رشد بوده و اکنون برای چهارمین بار برخورد رخ داده است.

درصورتی که خط روند آر اس آی درتایم روزانه از دست برود و آر اس آی به زیر عدد ۷۰ نفوذ کند به نظر نشانه های کافی برای اصلاح شاخص فراهم شده است و شاخص کل تا محدوده های گفته شده توانایی اصلاح  دارد.

هشدار شروع موج اصلاحی شاخص هم وزن

تصویر زیر نمودار شاخص کل هم وزن در تایم فریم هفتگی است که همان طور که از نمودار مشهود است شاخص بعد از رسیدن به تقاضای هفتگی قدرتمند در محدوده ۳۲۰۰۰۰ واحد با یک موج قدرتمند صعودی رو به رو شده که توانسته است با این موج تا نزدیک سقف تاریخی حرکت کند.

قیمت اکنون به یک ناحیه عرضه در تایم فریم هفتگی نزدیک می‌شود و می توان کم کم انتظار حرکات اصلاحی و رو به پایین از شاخص هم وزن داشت؛ همان طور که در تصویر مشهود است اولین حمایت بر سر این مسیر اصلاحی منطقه سبز رنگ است که می تواند باعث اتمام اصلاح پیش بینی شده و بازگشت سهام کوچک به روند صعودی شود.

پیش بینی بورس2

در نمودار روزانه شاخص هم وزن نیز کندل آخر نمایانگر فشار فروش بر روی بازار در ساعت های آخر بازار و کم شدن مومنتوم صعودی در این تایم فریم است که واگرایی نیز در نمودار و آر اس آی دیده می شود که می تواند هشدار دهنده برای شروع یک موج اصلاحی باشد.

پیش بینی بورس3

نرخ خوراک و عرضه خودرو در بورس چه اثری بر شاخص دارد؟

با توجه به افزایش سقف نرخ خوراک در بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین افزایش ضریب نرخ خوراک بقیه صنایع و مشکلات به وجود آمده درباره عرضه خودرو در بورس کالا، به نظر با تاییدیه های نموداری باید شاهد یک موج اصلاحی در بازار سهام باشیم . 

بررسی و تحلیل داده انجام شده بر اساس متغیر های اعلام شده است و هرگونه تغییر در متغیرها این تحلیل را بی اعتبار خواهد کرد.