۰ نفر

گزارش بازار بدهی پنجم دی ماه

۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 691233
گزارش بازار بدهی پنجم دی ماه

گزارش بازار اوراق بدهی، روز پنجم دی ماه منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بررسی نرخ بازده تا سر رسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افان و گام در معاملات روز گذشته نشان می دهد که نماد اخزا ۰۱۱ معامله ای ۶.۶ همتی در بازار عمده و با بازده تاسر رسید ۱۷.۳ ثبت کرده است، اوراق گام نیز تنها دو نماد معامله شد که در یکی ارزش معاملات ناچیز بود. همچنین در اوراق اراد/افان بیشترین ارزش معاملات در نماد اراد ۱۰۱ و در تابلو عمده فروشی به ارزش ۶۲۲ میلیارد تومان و نرخ ۱۸.۸ درصد ثبت شد.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، به ترتیب نرخ بازده تا سر رسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افان و گام در معاملات روز گذشته به ترتیب فاصله تا سر رسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی – ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

 

گزارش بازار بدهی – ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

 

گزارش بازار بدهی – ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

همانطور که در نمودار بازدهی تا سررسید اوراق اخزا مشهود است نماد اخزا ۰۱۱ معامله ای ۶.۶ همتی در بازار عمده و با بازده تاسر رسید ۱۷.۳ ثبت کرده است. در اوراق اراد نیز به مشابه روزهای گذشته شاهد بازه نسبتا زیاد بین نرخ‌های بازدهی تا سر رسید در نمادهای مختلف بودیم. همچنین در اوراق اراد/افان بیشترین ارزش معاملات در نماد اراد ۱۰۱ و در تابلو عمده فروشی به ارزش ۶۲۲ میلیارد تومان و نرخ ۱۸.۸ درصد ثبت شد. در اوراق گام نیز تنها دو نماد معامله شد که در یکی ارزش معاملات ناچیز بود و در نماد اگ۰۲۰۷۱۹ نرخ بازده تا سر رسید ۳۰.۵ درصدی و ارزش معاملات ۳۴ میلیارد تومانی  ثبت شد که نسبت به معاملات اوراق اخزا با سر رسید هم محدوده، حدود ۲.۳ درصد بالاتر بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افان و گام را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دوسال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی – ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

در پایان معاملات روز گذشته ارزش معاملات اوراق اخزا  ۶۷,۷۱۵ میلیارد تومان بود که نماد اخزا ۰۱۱ با سر رسید شهریور ۱۴۰۳ با ۶.۶ هزار میلیارد تومان و نرخ بازده تا سر رسید ۲۷.۳ درصد، بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد(این معامه در تابلو عمده فروشی ثبت شده‌است) و در ۲۵ نماد دیگر مجموعا ۱۵۰ میلیارد تومان معامله انجام شد. در اوراق گام نیز شاهد معاملات کم رمقی بودیم، به‌طوری که تنها در دو نماد معامله صورت گرفت که عمده آن مربوط به نماد اگ۰۲۰۷۱۹ بود که ارزش معاملات ۳۴.۹ میلیارد تومانی و نرخ بازده تا سررسید ۳۰.۵ درصدی را ثبت کرد. در اوراق دولتی با پرداخت سود اراد و افان نیز در ۸ نماد معامله صورت گرفت که در نماد اوراق اراد۱۰۱ ، ارزش معاملات ۶۲۳ میلیارد تومانی ثبت شد و در سایر نمادها مجموعا ۱۷۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.