۰ نفر

بهادر برهان:

افران یکی از نقد شونده ترین نماد‌های بازارسرمایه است

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبر: 687825
افران یکی از نقد شونده ترین نماد‌های بازارسرمایه است

مدیرصندوق درآمد ثابت افران، گفت: افران جزو ۲ نماد برتر کل بورس و فرابورس ایران از نظر میانگین ارزش معاملات و نقدشوندگی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ صندوق‌های درآمدثابت از ابزارهای نوین بازارسرمایه برای افراد کم ریسک است که می‌خواهند سود مشخص همانند سپرده بانکی داشته باشند، اما اینگونه صندوق‌ها معمولا بازدهی بالاتری از سپرده‌های بانکی داشته و محدودیت‌های زمانی ماهانه یا سالانه برای سرمایه‌گذاری ندارند و به صورت روزانه با فعالیت در بازارسرمایه بازدهی کسب می‌کنند و نقد شوندگی بالایی دارند.

صندوق درآمد ثابت افران از صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که عملکرد قابل توجهی در مدت زمان فعالیت خود داشته است. در این خصوص بهادر برهان مدیر صندوق افران، می‌گوید: صندوق درآمد ثابت افران از اواخر سال ۱۳۹۹ پذیره‌نویسی شده است و در این مدت توانسته حدود ۸۴ درصد بازدهی کسب کند و ۸۰ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد.

وی با اشاره به اینکه افران از نظر بازدهی همیشه در میان صندوق‌های درآمدثابت، برتر بوده است، افزود: فلسفه شکل گیری برخی صندوق‌های درآمدثابت مدیریت منابع موجود شرکت‌ها و مجموعه‌های حقوقی است، ولی فلسفه شکل‌گیری صندوق افران که توسط مجموعه‌ای خصوصی مدیریت می‌شود، رقابت است و مهمترین مزیت رقابتی صندوق درآمد ثابت افران بازدهی و نقد شوندگی است.

برهان تاکید کرد: عملکرد سال‌های گذشته این صندوق نشان از بازدهی حدود  ۲۳ الی ۲۵ درصدی دارد.‌ همچنین روند بازدهی افران هموار و روز شمار است، یعنی این صندوق هر روز درصد مشخصی سود می‌سازد که با روزهای دیگر یکسان است و این مزیت امکان سرمایه‌گذاری حتی برای چند روز را فراهم می‌کند.

مدیرصندوق افران در مورد مزیت نقدشوندگی این صندوق، گفت: افران جزو 2 نماد برتر بورس و فرابورس ایران از نظر میانگین ارزش معاملات است و این یعنی نقد شوندگی آن بالاست. افران همواره حداقل ۲ هزار میلیارد ریال سفارش خرید انباشته دارد که این میزان همیشه توسط بازارگردان حفظ می‌شود.

وی در خصوص دیگر مزیت‌های صندوق افران، گفت: کارمزد معاملات بسیار پایین است به صورتی که  یک روز پس از خرید وارد مرحله سود می‌شود، همچنین ذخیره مثبت افران حدود 1.2 الی 1.3 درصد و مبلغی حدود ۹۰ میلیارد تومان است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق این‌لینک اقدام کنند.