۰ نفر

رییس هیات مدیره خدمات فنی فولاد یزد؛

اعضای جدید هیات مدیره خفولا در اندیشه تحول سودسازی

۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 684277
اعضای جدید هیات مدیره خفولا در اندیشه تحول سودسازی

رییس جدید هیات مدیره خفولا ضمن بیان اینکه اعضای جدید می خواهند روند سودسازی شرکت را متحول کنند، برنامه ها و اهداف مدنظر این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ به تازگی شرکت خدمات فنی فولاد یزد تغییر و تحولاتی را در هیات مدیره خود تجربه کرده است و اعضای جدید وارد این شرکت شده اند. علی محمودیان، رییس هیات مدیره خفولا بیان کرد که هدف اصلی شرکت این است که نه تنها سودسازی سال ۱۳۹۹ را تکرار کند بلکه شرایط به مراتب بهتری را پیش روی سهامداران قرار دهد.

با توجه به اینکه ترکیب هیات مدیره شرکت خدمات فنی فولاد یزد تغییر کرده و اعضای جدید مدیریت این شرکت را در دست گرفتند، شرایط کلی را چگونه ارزیابی می کنید و اهداف و برنامه‌های هیات مدیره شرکت چگونه خواهد بود؟

هدف اعضای جدید برای ورود به شرکت، پتانسیل‌ها این شرکت بوده است که با تغییر شیوه مدیریت، می تواند تحول خوبی در سودسازی ایجاد کرد. اعضای جدید بر این باورند که ورود افراد جدید به معنای تفکر و انگیزه جدید است و این موضوع را می خواهیم در سودسازی نمایان کنیم.

با توجه به اینکه هر سه عضو جدید هیات مدیره،‌ مهارت خوبی در سرمایه گذاری در بازار سهام دارند، یکی از کارهای مهم پیش رو افزایش سرمایه گذاری در بورس است. باید توجه داشت که شرکت خدمات فنی فولاد یزد بهترین سال مالی خود را در سال ۱۳۹۹ تجربه کرد که دقیقا در همین زمینه فعالیت خوبی داشت.

برنامه دیگر اعضای جدید، اصلاح ساختار مالی شرکت و ارائه صورت‌های مالی شفاف‌تر است. بهبود ساختار سهامداری، احیای دارایی‌های مولد و استفاده از منابع مالی دارایی‌های غیرمولد از جمله اهداف دیگر است.

بنابراین هدف اعضای جدید تکرار سودسازی سال ۱۳۹۹ با افزایش سرمایه گذاری‌ها است؟

باید توجه داشت که فعالیت پیمانکاری، حاشیه سود خوب دارد اما نباید انتظار سودسازی عالی داشت. هدف ما این است که در کنار فعالیت اصلی شرکت، منابع شرکت را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنیم و به واسطه دانش اعضای جدید هیات مدیره، امیدوارم تجربه بهتری را نسبت به سال ۱۳۹۹ هم داشته باشیم.

منابع مالی و نحوه تامین آن برای انجام این سرمایه گذاری‌ها چگونه خواهد بود؟

هیات مدیره روش های مختلفی را در نظر گرفته است؛ فروش دارایی‌های غیرمولد در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر رایزنی‌های صورت گرفته و استفاده از منابع بانکی می تواند منابع خوبی برای انجام سرمایه گذاری های مد نظر در اختیار شرکت قرار دهد.

شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد؟

در حال حاضر یک افزایش سرمایه از محل سود انباشته در انتظار تایید سازمان بورس قرار دارد و در سامانه کدال نیز آمده است. با این وجود این مرحله، افزایش سرمایه چشم گیری نیست. بعد از این افزایش سرمایه و با توجه به افزایش ارزش سرمایه‌گذاری های شرکت، فکر می کنیم که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی می تواند گزینه بهتری باشد. اگر اتفاقی در این خصوص صورت پذیرد،‌حتما از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا هیات مدیره برنامه ای برای بالا آمدن به بازار بالاتر دارد؟

خیلی در تلاش هستیم که بر خلاف سایر شرکت‌های پیمانکاری، صورت های مالی شفافیت تری داشته باشیم تا منافع سهامداران تامین شود. بنابراین اولویت هیات مدیره انتقال به بازار بالاتر است و در این خصوص چند جلسه نیز برگزار شده است.