۰ نفر

افزایش تقاضا در وقت اضافه؛

گزارش پایانی بورس ۶ آذر ۱۴۰۱ / شاخص کل گارد صعود گرفت؟

۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 684153
گزارش پایانی بورس ۶ آذر ۱۴۰۱ / شاخص کل گارد صعود گرفت؟

هر چند امروز هم شاخص کل در محدوده منفی به کار خود پایان داد اما در یک ساعت پایانی شاهد افزایش تقاضا در بازار بودیم و قیمت آخرین معامله تعداد قابل توجهی از نمادهای بازار به بیش از قیمت پایانی افزایش یافت. از سوی دیگر هرچند ارزش معاملات خرد بازهم زیر ۳ هزار میلیارد تومان بود اما در یک ساعت پایانی شاهد افزایش ارزش معاملات نسبت به نیمه اول بودیم.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در معاملات امروز بورس،‌ هرچند با کاهش حدود ۲هزار واحدی همراه شد اما عملا در یک ساعت پایانی گارد صعودی به خود گرفت و در دقایق پایانی بازار شاهد افزایش نسبی تقاضا بودیم.

کگل با هزار واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت؛ پس از آن، شبندر با ۴۰۰، شتران با ۳۰۰ و پارسان با ۲۶۰ واحد بیش‌ترین نقش را در کاهش امروز شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش ۵۴۰ واحدی همراه شد.

در جریان معاملات امروز دوباره ارزش معاملات خرد نتوانست به بالای ۳هزار میلیارد تومان برسد  و رقم حدود ۲هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان را ثبت کرد.

حقیقی‌ها هم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که در میان صنایع فرآورده های نفتی بیش‌ترین موج خروج حقیقی‌ها را تجربه کرد.

در میان نمادهای معامله شده، بپاس با حدود ۱۷ میلیارد تومان،‌بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد. شبندر و خساپا نیز با ۱۶ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی خروج پول حقیقی بودند.

در نقطه مقابل رتاب با ورود بیش از ۱۸ میلیارد تومان پول حقیقی مورد توجه معامله گران بود. حق تقدم پردیس با ۱۷ و قاسم با ۱۶ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی ورود پول حقیقی قرار داشتند.

به طور کلی حدود ۵۴ درصد نمادهای معامله شده در بازار امروز ورود پول حقیقی را ثبت کردند و حدود ۳۲ درصد نیز شاهد خروج پول حقیقی بودند.