۰ نفر

ارزش معاملات خرد به ۳ نرسید؛

گزارش پایانی بورس ۵آذر ۱۴۰۱/ بنزین جاده خودرو را لغزنده کرد

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 683888
گزارش پایانی بورس ۵آذر ۱۴۰۱/  بنزین جاده خودرو را لغزنده کرد

بورس معاملات اولین روز این هفته را با خودرویی‌ها مثبت آغاز کرد و با پالایشی‌ها منفی به پایان برد. شاخص کل در حالی حتی رشد حدود ۲هزار واحدی را تجربه کرده بود که در نهایت با افت حدود ۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد حدود ۲هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود تا دوباره به زیر سطح ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند. حقیقی‌ها در مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در حالی در ۳۰ دقیقه ابتدایی تحت تاثیر معاملات خودرویی‌ها با افزایش حدود ۲هزار واحدی همراه شده بود که پس از آن با افزایش عرضه در گروه پالایشی در نهایت با کاهش حدود ۲هزار واحدی به کار خود پایان داد.

«خودرو» با ۷۳۰، «حکشتی» با ۵۳۵ و «خساپا» با ۲۷۰ واحدی بیش‌ترین تاثیر مثبت و در نقطه مقابل، «شبندر» و «شتران» با ۵۴۵ و «شپنا» با ۴۶۰ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.

شاخص هم وزن نیز در حالی با رشد ۸۰۰ واحدی به کار خود پایان داد که از میانه‌های بازار گارد نزولی به خود گرفته بود.

امروز ارزش معاملات خرد حدود ۲هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود تا دوباره ارزش معاملات خرد به زیر سطح ۳هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند.

حقیقی‌ها در مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان معادل ۵ درصد ارزش معاملات خرد از بازار خارج کردند.

در میان صنایع، «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل، «خودرو و ساخت قطعات»، «حمل و نقل و انبارداری» و «سایر واسطه‌گری‌های مالی» بیش‌ترین ورود پول حقیقی را شاهد بود.

در میان نمادهای معامله شده در بازار امروز نیز، «شپنا» با ۳۵، «شبندر» با ۲۶ و «بپاس» با ۱۸ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در نقطه مقابل، «خودرو» با ۲۷، «شنفت» با ۱۴ و «ولبهمن» با ۱۰ میلیارد تومان‌ بیش‌ترین ورود پول حقیقی را شاهد بود.