۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش میانی بورس ۵ آذر ۱۴۰۱ / جنگ پالایشی با خودرویی

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 683848
گزارش میانی بورس ۵ آذر ۱۴۰۱ / جنگ پالایشی با خودرویی

در ابتدای معاملات روز شنبه،‌شاخص کل هر چند با افزایش همراه بوده است اما نسبت به نیم ساعت ابتدایی با کاهش همراه بوده است. خودرویی‌ها و پالایشی‌ها گروه‌های اثرگذار در بورس امروز هستند. در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی‌ها نیز بیش از ۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز با افزایش بیش از یک هزار واحدی همراه بوده است. با این وجود نسبت به نیم ساعت ابتدایی بازار، بیش از ۵۰۰ واحد عقب نشینی کرده است. نگاهی به معاملات نشان می‌دهد که بورس امروز بیش‌تر تحت تاثیر معاملات گروه مثبت خودرویی‌ها و معاملات پر عرضه پالایشی ها قرار دارد.

«خودرو» با ۸۰۰، «وبانک» با ۶۰۰ و «خساپا» با ۳۰۰ واحد بیش‌ترین نقش را در رشد شاخص کل داشتند و در نقطه مقابل، «شپنا» با ۴۱۰، «شبندر» و «شتران» با ۴۰۰ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن نیز با افزایش حدود ۱٬۴۰۰ واحدی همراه بوده‌است.

در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حقیقی‌ها نیز تا اینجای کار بیش از ۴۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ «فرآورده‌های نفتی» با ۲۶ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج و «خودرو و ساخت قطعات» با ۸ میلیار تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

در میان نمادهای معامله شده در بازار امروز، «شپنا» با ۱۲، «خساپا» با ۹ و «بپاس» با ۷ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند. در نقطه مقابل، «خودرو» با ۱۴، «حکشتی» با ۵ و «وبانک» با ۳ میلیارد تومان نیز بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.