۰ نفر

هفته خوب بازار ادامه دارد؛

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۰ آبان / بورس سبز است ولی لطفاً احتیاط کنید

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 677860
پیش بینی بورس سه شنبه ۱۰ آبان / بورس سبز است ولی لطفاً احتیاط کنید

در جریان معاملات روز دوشنبه شاخص کل با بیش از ۱۵ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با ۴هزار و ۵۰۰ واحد افزایش، بهترین عملکرد دو ماه گذشته خود را ثبت کردند. ارزش معاملات خرد همچنان بالای سطح ۲هزار میلیارد تومان تثبیت شده و خروج پول حقیقی نیز به طور محسوسی بهبود یافته است. روند معاملات روز دوشنبه نیز حاکی از این بود که تقاضا در کل بازار سهام تقریبا با ثبات بود. هرچند شرایط به نظر مطلوب می رسد اما این سبز بودن بازار هم نگرانی های خود را دارد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس در معاملات روز دوشنبه سبز بود و برخلاف دو روز ابتدایی هفته، شاخص هم وزن هم بالاخره صعودی شد تا فعلاً نقشه بازار سهام سبز رنگ باشد. همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس روز دوشنبه اشاره شده بود، این احتمال وجود داشت که روز دوشنبه بورس یکدست سبز رنگ شود. معاملات روز دوشنبه هم دوباره این سیگنال را می‌دهد که احتمالاً بورس روز سه شنبه نیز سبز پوش باشد.

قدم های استوار شاخص کل

شاخص کل در معاملات روز دوشنبه بورس با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد و تنها یک گام برای ورود به کانال یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی کم آورد. شاخص کل با افزایش ۱.۲۳ درصدی روز دوشنبه، بیش‌ترین افزایش روزانه خود را از ۲۲ مرداد ماه ثبت کرد. نگاهی به روند تغییرات شاخص کل نیز نشان می‌دهد که تقریبا در تمام روز شاهد برتری نسبی تقاضا بر عرضه در نمادهای مهم و شاخص‌ساز بودیم. این موضوع در کنار اینکه قیمت آخرین معامله اغلب نمادهای پرتراکنش بالاتر از قیمت پایانی بسته شد،‌ تا حدودی سناریو ادامه روند صعودی شاخص کل در معاملات فردا را تقویت می‌کند.

پیش بینی بورس شاخص کل

شاخص هم وزن  نیز در جریان معاملات روز دوشنبه با ثبت افزایش بیش از ۴هزار و ۵۰۰ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد بیش‌ترین افزایش روزانه از ۲ شهریور ماه را ثبت کرد. نگاهی به روند تغییرات ساعتی شاخص هم وزن نیز رفتار مشابه شاخص کل را نشان می‌دهد؛ جاییکه شاهد افزایش نسبتاً پایدار شاخص هم وزن در کل زمانی معاملاتی بودیم.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

آشتی حقیقی ها با بورس

ارزش معاملات خرد روز دوشنبه حدود ۲هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بود که تقریبا نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد. هر چند ارزش معاملات خرد نسبت به روزهای اوج بازار سهام در بهار امسال فاصله چشم‌گیری دارد اما از یکسو در مقایسه با چند هفته گذشته بهبود یافته است و از سوی دیگر، با توجه به کاهش چشم گیر خروج پول حقیقی،‌ ثبت اعدادی بالاتر از دو هزار میلیارد تومان جای امیدواری دارد.

پیش بینی بورس ارزش معاملات خرد

در جریان معاملات روز دوشنبه،‌ خروج  حدود ۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام ثبت شد که کم‌ترین میزان از ۹ مهرماه محسوب می‌شود. باید توجه داشت که پیش از روز دوشنبه و در ۶ روز معاملاتی آبان،‌ حقیقی‌ها حدود ۳هزار میلیارد تومان از بورس خارج کرده بودند. باید دید با توجه به شرایط این روزهای بازار سهام دوباره شاهد ورود پول از سوی حقیقی‌ها خواهیم بود؟

پیش بینی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۰ آبان

با توجه به روند معاملاتی روز دوشنبه به نظر می رسد که روز سه شنبه هم شرایط مشابهی تجربه شود. با این وجود نه آن نزول دسته جمعی بورس را نمی توان کاملاً منطقی دانست و نه این صعودی همه گیر بازار سهام، دلچسب است. به بیان دیگر، بورس طی چند هفته گذشته از تحلیل خارج شده است و رفتارهای احساسی فعلا روند بازار سهام را تعیین می‌کند. اما باید توجه داشته باشیم که بازاری که با یک خبر صعودی می شود، احتمالا با یک خبر هم منفی خواهد خورد. مهم ترین و اصلی ترین آسیب بازار سهام با این ویژگی، گیر افتادن در نمادهایی است که پشتوانه بنیادی قوی ندارد؛ پس لطفاً احتیاط کنید.