۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

هفته قرمز بورس به پایان رسید / شاخص کل به هیچ صراطی مستقیم نیست

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 671944
هفته قرمز بورس به پایان رسید / شاخص کل به هیچ صراطی مستقیم نیست

در آخرین روز معاملاتی این هفته شاخص کل هرچند در ابتدا برای شکستن سیکل تکراری خود تلاش کرد ولی نهایتا در این امر ناکام ماند و طبق سناریو همیشگی این روزهای اخیر خود روند نزولی خود را ادامه داد تا در تمام هفته دوم مرداد ماه،‌ شاخص کل روند نزولی در پیش گرفته باشد.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ فضای نااطمینانی، همچنان گریبان گیر بازار سهام است و روز به روز این فضا بهبود که پیدا نمی کند هیچ؛ملتهب تر هم می‌شود.در این شرایط به نظر می رسد شاخص نه حرف تکنیکالیستها و قرار گرفتن شاخص در منطقه اشباع فروش را می خواند و نه حرف بینادی کارها را، و اعتنایی به قرار گرفتن P/e بازار در نزدیکی پایین ترین سطوح تاریخی خود ندارد.افزایش قیمت دلار هم که از مولفه های مهم بازار بورس است فعلا نتوانسته مانع از افت پی در پی شاخص کل بشود.در این بین به نظر می رسد جلسات متعدد سازمان بورس با فعالان بازار هم،حداقل فعلا،دردی را دوا نکرده است. با پیگیری روند ارزش معاملات می توان این گونه استدلال کرد که گرچه گاه‌گداری تحولاتی در بعضی از نمادها و تک سهم رخ می‌دهد و نوسانات مثبتی ثبت می شود ولی به طور کلی بازار تقریبا خالی از خریدار است و برتری عرضه همچنان ادامه دارد که بار دیگر می تواند ناشی از جو بی اعتمادی بوجود آمده در بازار و بروز ریسکهای سیستمی و غیر سیستمی حاکم بر بازار باشد.

  شاخص کل بورس با۴هزار و۸۷۵واحد کاهش به کار خود پایان داد و نتوانست کانال یک میلیون و ۳۱۴هزار واحدی را حفظ کند.

«میدکو»،«حکشتی» و «بفجر» از جمله تاثیرگذارترین نمادها بر روند شاخص بودند.

شاخص کل هم وزن هم در رفتاری مشابه با افتی ۷۶۵واحدی را به ثبت رساند.

در پایان امروز،ارزش معاملات خرد با ثبت هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان همچنان نتوانست به بالاتر از ۲هزار میلیارد تومان برسد.

همچنین حقیقی ها ۱۸۱ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«شکام» با ۷،«اوان» با ۳.۵ و «شنبدر» با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و «حکشتی» با ۲۰،«شتران» با ۱۷ و «وبملت» با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

درمیان صنایع نیز،گروه زراعت و خدمات وابسته با ۵ میلیارد تومان رکورددار ورود پول حقیقی بود و در سمت مقابل گروه حمل و نقل و انبارداری با ۲۹ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را از آن خود کرد.