۰ نفر

این قرمز خسته کننده بورس؛

خزان بی پایان بورس / رکورد خروج پول حقیقی شکسته می شود؟

۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبر: 670116
خزان بی پایان بورس  / رکورد خروج پول حقیقی شکسته می شود؟

در اولین روز معاملاتی پاییز،‌ بورس روند نزولی خود را نه تنها ادامه داد بلکه شاهد یکی از سنگین ترین روزهای ریزشی بازار سهام هستیم. شاخص کل در یک ساعت ابتدایی بازار شاخص کل با افت بیش از ۱۳هزار واحدی همراه شد. نکته قابل توجه بازار امروز خروج بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی در همین یک ساعت ابتدایی است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس اشاره شد، ریسک های بازار نه تنها تعدیل نشده است بلکه بر شدت آن ها نیز افزوده شده است. موضوعی که منجر شد بورس اولین روز معاملاتی پاییز را با ریزش محسوس شاخص کل آغاز کند.

بورس هفته اول پاییز را قرمزتر از همیشه آغاز کرد و شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی معاملات با افت حدود ۱۳هزار واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۳۴۲هزار واحدی پایین آمد.

«فملی»، «شپنا» و «فولاد» با یک هزار واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند و «شتران»، «فارس»، «حکشتی» و «شستا» از دیگر نمادهایی بودند که افت ابتدایی شاخص کل را رقم زدند.

شاخص هم وزن هم افت حدود ۵هزار واحدی را ثبت کرد تا به سطح ۳۹۰هزار واحدی سقوط کند.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده بود که نسبت به روزهای گذشته افزایش محسوسی داشته است.

با این وجود این افزایش ارزش معلاملات خرد با خروج شدید پول حقیقی همراه شده است؛ در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بورس، حقیقی‌ها حدود ۲۴۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

«خاور» با ۲۰، «حکشتی» با ۱۸ و «های وب» با ۱۲ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل،‌ «مادیرانح» با ۵ و «کسرام» با ۲ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

«خودرو و ساخت قطعات» با ۳۵ میلیارد، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» با ۲۹ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. «تولید محصولات کامپیوتری» با ۱۸ میلیارد تومان هم بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.