۰ نفر

گزارش آخرین روز معاملاتی هفته؛

بورس با رنگ سبز غریبه است / عقب گرد دوباره شاخص کل

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 668063
بورس با رنگ سبز غریبه است / عقب گرد دوباره شاخص کل

بورس در آخرین روز معاملاتی این هفته سبز آغاز شد ولی پس از نیمه اول معاملات شاخص کل روندی معکوس پیدا کرد و نهایتا با کاهشی حدود ۴هزار واحدی به کار خود پایان داد. نماگر هم وزن هم که مانند شاخص کل در ابتدیا معاملات روندی رو به رشد را طی می‌کرد اما نهایتا کاهشی ۳۶۹ واحدی را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بازار امروز را همانند دیروز مثبت آغاز کرد و شاخص سوار بر خودرویی ها و فلزات اساسی پیش روی کرد اما این صعود شاخص کل پایدار نبود و رفته رفته بازار با فشار فروش و افزایش عرضه مواجه شد و اکثریت نمادها قرمزپوش شدند تا هم شاخص کل و هم شاخص هم وزن گاردی نزولی به خود بگیرند. بنظر می رسد میتوان افزایش قیمت دلار، افزایش نسبی قیمت بعضی از کامودیتی ها در بازار جهانی و همچنین قرار گرفتن شاخص کل در نزدیکی محدوده حمایتی خود را از جمله مهم ترین دلایل برای صعود دیروز و امروز صبح شاخص دانست. از طرف دیگر فضای مبهم برجام و در پی آن کاهش ارزش معاملات در هفته گذشته و سطح هایی که شاخص در اصلاح اخیر خود از دست داده و حالا نقش مقاومت را بازی می‌کنند مهم ترین پیش‌ران های روند نزولی شاخص هستند.با شرایط کنونی برآیند این مولفه ها را میتوان اینطور خلاصه کرد که بازار نه توان صعود دارد و نه منفی های سنگینی را در انتظار خود می بیند و فعلا در هیمن محدود ها نوسان می‌کند.

 در پایان معاملات امروز،شاخص کل با کاهشی ۴هزار و ۴۷ واحدی در کف کانال یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.

«فارس»،«کگل» و «وپاسار» بیشترین تاثیر منفی و «مبین» و «خودرو» و «وغدیر» بیشترین تاثیر مثبت برروی شاخص را داشتند.

شاخص کل هم وزن هم کاهشی ۳۶۹ واحدی را تجربه کرد.

مجموع ارزش معاملات خرد در پایان امروز به بیش از دو هزار و سیصد میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«کزغالح» با ۲۳.۵،«فگسترح» با ۱۸ و «تمحرکه» با ۹ میلیارد تومان بیشترین های ورود پول حقیقی بودند و «آسیاتک» با ۱۸،«خساپا» با ۱۴ و «بپاس» با ۹ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

گروه استخراج زغال سنگ با ۲۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه محصولات شیمیایی با ۲۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.