۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

سیکل تکراری بورس ادامه دارد / حمایت شاخص کل از دست می رود؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبر: 666221
سیکل تکراری بورس ادامه دارد / حمایت شاخص کل از دست می رود؟

کپی برابر اصل؛ این بهترین عبارت برای توصیف معاملات یک هفته گذشته بورس است. در شرایطی که بلاتکلیفی برجامی و اصلاح بازارهای جهانی به عاملی برای فشار فروش در نمادهای بزرگ بازار تبدیل شده، اقبال به نمادهای کوچک بازار بیش تر شده است. نتیجه چنین شرایطی روند نزولی شاخص کل و افزایش شاخص هم وزن است.

اقتصادآنلاین؛ بازار در نیمه اول معاملات امروز هم همانند سه روز گذشته بود؛ افزایش محدود شاخص کل در ابتدای معاملات، افزایش فشار فروش و کاهش شاخص کل، اقبال به نمادهای کوچک و افزایش شاخص هم وزن،‌ خروج پول حقیقی و ...

این روند بازار در هفته سوم شهریور بوده است و شاهد تکرار هر روزه آن هستیم. امروز هم بازار ترک عادت نکرد و در حالی که شاخص کل در ابتدای معاملات افزایش ۳۰۰ واحدی را ثبت کرده بود اما در ادامه با افزایش فشار فروش همراه شد و نیمه اول معاملات امروز با کاهش حدود ۲هزار واحدی همراه شده است. همانگونه که در گزارش های چند روز گذشته اشاره شد، شاخص کل در محدوده حساسی قرار دارد و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود. فملی،شبندر و شپدیس بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص کل را داشتند.

در نقطه مقابل شاخص هم وزن در نیمه نخست معاملات امروز با افزایش حدود ۶۰۰ واخدی همراه شد. موضوعی که طی دو هفته گذشته شاهد آن هستیم؛ یعنی اقبال بازار به نمادهای کوچک و تک سهم ها. این شرایط ناشی از تشدید ریسک های سیستماتیک بازار است یعنی بلاتکلیفی برجام و اصلاح بازارهای کامودیتی.

آسیاتک با ۱۴.۵،قشرین با ۱۳ و حفارس با ۴.۵میلیارد تومان بیشترین ورود و شپنا با ۸،خساپا با ۶.۵ و فارس با ۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع؛گروه اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ میلیارد تومان در صدر جدول بیشترین ورود پول حقیقی و گروه محصولات شیمیایی با ۱۴ میلیارد تومان در صدر جدول بیشترین خروج پول حقیقی قرار گرفتند.