۰ نفر

بر اساس آمارهای منتشر شده در سامانه کدال؛

ایران خودرو و سایپا چقدر تولید کردند؟

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۰۵
کد خبر: 663897
ایران خودرو و سایپا چقدر تولید کردند؟

بر اساس گزارش منتشر شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور در سامانه کدال، تولید ۵ ماهه ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۴ درصدی را نشان می دهد و سایپا در این مدت با کاهش ۳ درصدی تولید روبرو بوده است. در ۵ ماهه نخست امسال، گروه پژو پرتیراژترین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود و خانواده X200 (تیبا، ساینا و کوییک)‌ با سهم ۸۰ درصدی، بیش‌ترین سهم را از محصولات سایپا داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛‌ دو خودروساز بزرگ کشور آمار تولید مربوط به مرداد ماه خود را منتشر کردند؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال،‌ایران خودرو در مرداد امسال بیش ۴۱هزار و ۳۰۰دستگاه خودرو تولید کرده است که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش حدود ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد. گروه پژو با حدود ۶۴ درصد، بیش‌ترین سهم را در تولیدات ایران خودرو در مرداد امسال داشته است؛ گروه سمند با ۱۵ درصد و گروه دنا با ۱۳ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ ایران خودرو در این ماه بوده است.

به طور کلی در ۵ ماهه نخست امسال تولید ایران خودرو برابر با ۲۱۱هزار و ۳۱۱ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. در ۵ ماهه نخست امسال نیز گروه پژو با سهم ۶۳ درصدی بیش‌تری تیراژ را در سبد محصولات ایران خودرو داشته است. گروه سمند با ۱۴ درصد و گروه دنا با ۱۲ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو در ۵ ماهه نخست امسال محسوب می‌شود.

02

سایپا دیگر خودروساز بزرگ کشور هم در مرداد ماه امسال بیش از ۲۵ هزار دستگاه تولید کرده که نسبت به ماه  مشابه  سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد؛  خانواده X200 (تیبا، ساینا و کوییک)‌ با سهم ۷۸ درصدی پر تیراژترین محصول سایپا در مرداد بود. وانت ۱۵۱ با سهم ۱۲ درصدی و شاهین با سهم ۱۰ درصدی از دیگر محصولات پر تیراژ این شرکت در مرداد ماه امسال محسوب می شود.

همچنین سایپا در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۱۲۸ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۳ درصدی را نشان می‌دهد. در ۵ ماهه نخست امسال خانواده X200 (تیبا، ساینا و کوییک)‌ با سهم ۸۰ درصدی، پرتیراژترین محصول سایپا به حساب می‌آید؛ وانت ۱۵۱ با ۱۲ درصد و شاهین با ۸ درصد از دیگر محصولات پرتیراژ سایپا هستند.

01