۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات؛

شاخص کل برنگشت! / تشدید خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 652189
شاخص کل برنگشت! / تشدید خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات

شاخص کل در نیمه اول معاملات امروز در حالی کاهش حدود ۵هزار واحدی را ثبت کرد که برخی از تحلیلگران انتظار داشتند که پس از معاملات روز شنبه، شاخص با حمایت در معاملات امروز دوباره به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی بازگردد. نکته نگران کننده تا این ساعت از معاملات تشدید خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات خرد است.

در نیمه اول معاملات امروز شاخص کل با افت حدود ۵هزار واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۴۹۳هزار واحد عقب نشینی کرد؛ این در حالی است که انتظار می‌رفت شاخص در معاملات امروز کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی را پس بگیرد. فولاد با دو هزار و ۵۲۸ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر بازار داشته و از افت بیش‌تر شاخص جلوگیری کرد.فارس با ۸۷۰، شپنا با ۶۲۷ و شتران با ۵۶۱ بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص هم‌وزن هم با افزایش سه هزار و ۵۶۵ واحدی تا ارتفاع ۴۱۲ هزار و ۲۶۶ واحدی کاهش پیدا کرد.

شاخص فرابورس هم افت حدود ۱۴۳ واحدی را ثبت کرده که آریا با ۵۴، شاوان با ۱۷ و غصینو با ۷ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی و بپاس با ۵ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را داشته‌اند.

در نیمه اول معاملات امروز باز هم شاهد ارزش پایین معاملات خرد و همچنین خروج پول حقیقی بودیم؛ به گونه‌ای که تا ساعت ۱۱ ارزش معاملات خرد تنها به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۳۶۹ میلیارد تومان پول از توسط حقیقی‌ها خارج شده است.

فولاد با ۲۸ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرده‌است و در نقطه مقابل بپاس با خروج ۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی قرار دارد.

گروه فلزات اساسی به واسطه معاملات فولاد بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی و همچنین بانک و مرسسات اعتباری بیش‌ترین خروج پول حقیقی را شاهد هستیم.

Map

shakhes