در چهارمین هفته خرداد ماه، صندوق‌ های ETF سهامی به طور متوسط، رشد ۲.۸ درصدی را ثبت کردند و صندوق‌ های مبتنی بر طلا، با افزایش ۱.۶ درصدی قیمت به کار خود پایان دادند.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام، در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط ۲.۸درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۲.۶درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس، رشد ۲.۹درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، ۵.۵درصد و مربوط به صندوق سپهر کاریزما (کاریس) بود. همچنین بهترین عملکرد، در اختیار صندوق توسعه اندوخته آینده (اطلس) قرار گرفت. به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۳.۷درصد ارتقا یافت.

لازم به ذکر است در این هفته هیچ یک از صندوق‌های سهامی، مختلط و یا شاخصی با افت قیمت مواجه نشدند.

صندوق ارزش آفرین بیدار را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۱.۳درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق، با انحراف ۵.۱درصدی قیمت، به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

طی این هفته، با وجود اینکه ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۰.۹درصد افزایش داشت اما قیمت آن ۱.۱درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی، یعنی صندوق پالایشی یکم اما ۲.۹درصد رشد قیمت داشت و به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۴.۳درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۳۳.۲درصد و «پالایش» ۳۷.۱درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول این هفته، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱.۶درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۲.۴درصد رشد قیمت داشت و ۲.۴درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF طلای سرخ نوویرا (نهال) بهترین بازدهی (۳.۳درصد) را به نام خود ثبت کرد و حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز نیز به ۸.۴درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 01.03.26

صندوق‌های قابل معامله 01.03.26