۰ نفر

ورود اولین شرکت استارتاپی به بورس؛

برگزاری نشست عرضه اولیه «تپسی» با حضور وزیر اقتصاد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 644432
برگزاری نشست عرضه اولیه «تپسی» با حضور وزیر اقتصاد

امروز (۲۴ خردادماه)، نشست ویژه عرضه اولیه سهام «تپسی» با حضور وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مدیرعامل شرکت تپسی و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این نشست با اشاره به بررسی و پذیرش استارتاپ‌ها در بازار سرمایه در ماه‌های آینده گفت: طولانی شدن فرآیند پذیرش تپسی به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در ادامه این نشست تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان، بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت‌گیری مناسب برای سال آینده است.

به گفته ستاری، در حال ورود به فضای جدیدی هستیم و بسیاری از استارتاپ‌ها به زودی در سایر حوزه‌ها وارد بازار سرمایه می‌شوند و تپسی یک انگیزه برای ورود آنها است.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و از دیگر سخنرانان این نشست اظهار داشت: سازمان بورس خواهان این است که شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه نقش موثرتری ایفا کنند. همچنین به دنبال این هستیم که در افزایش تامین مالی این شرکت‌ها نقش ایفا کنیم.

وی افزود: در حال حاضر، ۵۰ شرکت در بازار سرمایه داریم که فعالیت آنها به دانش بنیان‌ها مرتبط است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز خاطرنشان کرد: ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه، فضای جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

خاندوزی گفت: در زیست بوم سرمایه‌گذاری کشور برای کسب‌وکارهای نوآورانه و تولد آنها، اقدامات و بسترهای مناسب فراهم شده و شرایط قابل دفاع است. اما برای سایر مراحل رشد با تنگناهای زیادی مواجه هستیم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این نشست گفت: فرآیند عرضه تپسی، فرآیندی جدید بود و در این زمینه چالش‌هایی وجود داشت. به جز ساختار بازار سرمایه، دستگاه‌های دیگر نیز نسبت به این موضوع با توجه به نبود تجربه قبلی، حساسیت داشتند. همچنین ارزیابی دارایی‌ها هم مسئله بود.

در بخش دیگر این نشست، میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی با اشاره به اینکه یک سوم اقتصاد توسعه‌یافته در دنیا به استارتاپ‌ها تعلق دارد، بیان کرد: ما برای ورود به بازار سرمایه، دو سال سخت را گذراندیم تا استانداردها و ضوابط شکل گرفت.

وی تصریح کرد: امروز، آغاز راه است و ما به عنوان نماینده این صنعت در بازار سرمایه، شفاف‌ترین اطلاعات را ارائه خواهیم کرد و نیازمند این هستیم تا بازار سرمایه به این صنعت اعتماد کند و عقل جمعی پذیرای این صنعت باشد.