۰ نفر

با توجه به هفتمین عرضه اولیه سال جاری؛

عرضه اولیه «کایزد» بخریم یا نه؟ / میزان نقدینگی فرانسوز یزد اعلام شد

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 639474
عرضه اولیه «کایزد» بخریم یا نه؟ / میزان نقدینگی فرانسوز یزد اعلام شد

چهارشنبه (۱۱ خردادماه)، سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد معاملاتی «کایزد» در فرابورس ایران، عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بنابر اطلاعیه فرابورس ایران، تعداد ۳۴۳ میلیون سهم شرکت فرانسوز یزد معادل ۱۰درصد از سهام این شرکت، چهار‌شنبه هفته جاری (۱۱ خردادماه) به ‌عنوان هفتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی «کایزد» در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) ۵هزار و ۷۰۰ ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰هزار سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط، به روش حراج در فرابورس ایران عرضه می‌شود. مشاور عرضه نیز، کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید تامین سرمایه کاردان است.

کدهای حقیقی نمی‌توانند در عرضه اولیه «کایزد» شرکت کنند و عرضه اولیه تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

شرکت فرانسوز یزد، در زمینه مهندسی، تولید و فروش انواع محصولات و فرآورده‌های نسوز از جمله تولید جرم‌های نسوز، قطعات نسوز و لوله‌های سرامیکی نسوز، خدمات فنی مهندسی نسوزها فعالیت داشته و مرکز اصلی شرکت در یزد واقع است.

لازم به ذکر است که ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ۵۰درصد از سهام خریداری‌شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه، امکان عرضه نخواهد داشت.

پیش از عرضه اولیه شرکت فرانسوز یزد، شرکت‌های حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان و فروسیلیسیم خمین به عنوان دومین و سومین شرکت تازه وارد به بازار سرمایه در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان (سهامی عام) با نماد «فغدیر۱»، روز چهارشنبه ۴ خردادماه به روش حراج عرضه اولیه شدند.

عرضه اولیه