۰ نفر

شرکت فرابورس؛

زمان ششمین عرضه اولیه سال مشخص شد / «فغدیر» رکورد می شکند؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹
کد خبر: 636504
زمان ششمین عرضه اولیه سال مشخص شد / «فغدیر» رکورد می شکند؟

۲.۵درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، چهارشنبه (۴ خردادماه) در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۲.۵درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد معاملاتی «فغدیر۱» به روش حراج در روز چهارشنبه (۴ خردادماه) خبر داد.

طبق این اطلاعیه، ۲.۵درصد از سهام «فغدیر۱» با قیمت مبنای ۱۴هزار و ۵۰۰ ریالی هر سهم و حداکثر سهمیه ۳۰هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می‌شود.

مشاور عرضه، شرکت کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه امید معرفی شده است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به عنوان بازارگردانان معرفی شده‌اند.

لازم به ذکر است که ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ۵۰درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه، امکان عرضه نخواهد داشت.

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش، از تاریخ ۱۷ مردادماه سال ۱۴۰۰ به عنوان دویست و پنجاه و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج گردید. این شرکت با همکاری ایمیدرو و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. 

عرضه اولیه