۰ نفر

کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد؛

سوت زنان در تعقیب ناشران متخلف

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 634766
سوت زنان در تعقیب ناشران متخلف

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سوت‌زنی بر عملکرد ناشران تاثیرخواهد داشت، زیرا آن ها را مجاب می‌کند تا با دقت نظر بیشتری مفاد آیین نامه‌ اجرایی و دستورالعمل‌ها را بررسی کنند.

اقتصادآنلاین-نیلوفر رزم‌آرا؛ حسین محمودی اصل کارشناس بازارسرمایه درباره تاثیرات سوت‌زنی بر شفافیت بازارسهام، اظهار کرد: سوت‌زنی به معنای استفاده از ظرفیت افراد جامعه و فعالان در جهت نظارت بیشتر، عمیق و پویا نسبت به یک بازار یا یک فرایند است.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: عملکرد سوت‌زنی بیشتر جنبه پیشگیری از تخلفات را دارد زیرا اگر ناشران و مسئولان مربوط احساس کنند که علاوه بر دستگاه‌های نظارتی سایر اشخاص عملکرد آن‌ها را نیز رصد می‌کنند خطاها و تخلفات خود را کاهش خواهند داد.

محمودی اصل افزود: همچنین سوت‌زنی بر ارائه گزارش ناشران در سامانه کدال نیز تاثیر می‌گذارد زیرا این مسئله می‌تواند در صورت مدیریت مناسب تخلفات صورت گرفته در لایه‌های پنهان را نیز آشکار سازد.

محمودی اصل با بیان اینکه اقدام سازمان بورس در راستای اهداء جوایز به اشخاص سوت زن بسیار مناسب است گفت: این امر سهامداران و فعالان بازارسهام را نسبت به عملکرد ناشران و مسئولان مربوط حساس‌تر می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز می‌توانند از عملکرد سازمان بورس در راستای اهداء جوایز به سوت‌زنان الگو برداری کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان تاکید کرد: سازمان بورس می‌بایست جداولی از تخلفات تهیه کند و آن را در سامانه دیده‌بان سلامت قرار دهد زیرا تعدادی کثیری از فعالان و سهامداران نسبت به اقدامات تخلف آمیز آگاهی لازم را ندارند.