۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

پیش بینی بورس؛ درخشش پالایشی ها ادامه دارد؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 633549
پیش بینی بورس؛ درخشش پالایشی ها ادامه دارد؟

بورس امروز در مسیری تعادلی حرکت کرد و رشد معقولی را به ثبت رساند. در واقع در معاملات امروز شاخص کل و شاخص هم وزن همراه و همسو با هم حرکت کردند و وزن یکسانی در معاملات داشتند. به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود در معاملات فردا اصلاحی جزئی در انتظار سهامداران باشد و با رسیدن به انتهای معاملات، روند بازار برای روزهای پیشرو مشخص شود.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۴هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۸۴۹واحد و ۱۵۴واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: رشد ۱۴هزار واحدی شاخص کل و همچنین ۳۸۴۹وتحدی شاخص هم وزن در بورس امروز نشان از رشد منطقی بازار بود که با رسیدن به انتهای بازار هم این روند کاهشی نشد.

وی ادامه داد: به طور قطعی می‌توان گفت در بازار امروز پالایشی‌ها در مقایسه با سایر صنایع بهترین عملکرد را داشتند. شیمیایی‌ها، فراکاوی‌ها و همچنین غذایی‌ها عملکرد مطلوبی را به ثبت رساندند. در میان نمادهای حاضر در معاملات امروز «شستا» حرکات معقولی را به ثبت رساند و نهایتا با رشد ۲.۶درصدی و همچنین ۶۹۸واحد تاثیر مثبت در شاخص معاملات خود را به پایان برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع کلیت بازار به غیر از خودرویی‌ها و بانکی‌ها که روند معاملاتی رنجی داشتند، در مسیری تعادلی حرکت کردند و رشد معقولی را به ثبت رساندند. در واقع در معاملات امروز شاخص کل و شاخص هم وزن  همراه و همسو با هم حرکت کردند و وزن یکسانی در معاملات داشتند.

وی تشریح کرد: بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود در معاملات فردا اصلاحی جزئی در انتظار سهامداران باشد و با رسیدن به انتهای معاملات، روند بازار برای روزهای پیشرو مشخص شود.