افراد حقیقی امروز ۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی و همچنین سهام بیمه پارسیان بود.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی چهار هزارو ۲۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فرآورده‌های نفتی» و « مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « فلزات اساسی» و « سرمایه گذاری‌ها» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «پارسیان»، «شپنا» و «حکشتی» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «البرز» و «وتجارت» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پارسیان معادل ۴۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۴۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

حقیقی حقوقی 01.02.12

تغییر مالکیت صنایع 01.02.12