۰ نفر

اقتصادآنلاین چشم انداز بازار سرمایه را بررسی کرد؛

پیش بینی بورس امروز؛ کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟ / شاخص کل سودای فتح قله یک ساله را در سر دارد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۶:۳۰
کد خبر: 631400
پیش بینی بورس امروز؛ کدام صنایع پتانسیل رشد دارند؟ / شاخص کل سودای فتح قله یک ساله را در سر دارد

به زعم اغلب کارشناسان، اگر بورس محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود و می‌تواند اهداف بالاتری را دنبال کند. حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد. در واقع در شرایط کنونی بازار، روند تعادلی معاملات تا رسیدن به فصل مجامع ادامه خواهد داشت و تعادل بازار پایدار خواهد بود.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که بازار شنبه معاملاتی نسبتا کم رمق و نوسانی و حرکتی خلاف جهت شاخص کل و هم وزن را داشته باشد. به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های معتبری رسیده‌اند و با توجه به اینکه شاخص کل که حمایت نسبتا مستحکم یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد را دارد به نظر می‌رسد.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: سهام کوچک کماکان میدان‌دار معاملات هستند و ارزش بالای معاملات، کمک چندانی به سهام شاخص ساز نمی‌کند و همچنان در فاز دست به دست شدن و اصلاح زمانی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می‌شود که این وضعیت بازار در اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد و به مرور با افزایش شاخص هم وزن به سطح مقاومت ۴۳۰ هزار واحد، بازار مجددا به سمت سهام بزرگ شیفت کند. همچنین به نظر می‌رسد مجامع هم انگیزه مجددی برای حضور خریداران در این سهام شود.

وی بیان کرد: شاخص کل که حمایت نسبتا مستحکم یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد را دارد به نظر می‌رسد سودای فتح قله یک ساله را در سر دارد. در مجموع به نظر می‌رسد بازار شنبه معاملاتی نسبتا کم رمق و نوسانی و حرکتی خلاف جهت شاخص کل و هم وزن را داشته باشد.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: در میان صنایع نیز سهام پالایشی‌ها با توجه به افزایش نرخ جهانی نفت کماکان پتانسیل رشد را دارد. امکان رشد فلزی‌ها نیز به دلیل عقب ماندگی از رشد اخیر بازار وجود دارد. اما به طور کلی صنایع کوچک بازر به ویژه غذایی‌ها همچنان در مدار صعودی باقی خواهند ماند.