۰ نفر

نگاهی به روند بازار سرمایه؛

تاثیر عرضه اولیه آسیاتک بر بورس چه بود؟ / سهامداران با خیال راحت هفته را تمام کردند

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 631367
تاثیر عرضه اولیه آسیاتک بر بورس چه بود؟ / سهامداران با خیال راحت هفته را تمام کردند

بورس تهران هفته نخست اردیبهشت ۱۴۰۱ را در آرامشی نسبی به اتمام رسانده و شاخص نیز در محدوده نسبتا مطمئنی جای خود را تثبیت کرد تا معامله گران بورسی با اطمینان خاطر بیشتری به استقبال دومین هفته از دومین ماه سال ۱۴۰۱ بروند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با افت ناچیز هزار واحدی به کار خود پایان داد و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. افت هزار و ۴۳۴ واحدی (۰.۰۹درصد) بورس باعث شد تا شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۲۱هزار واحدی قرار گرفته و به کار خود در هفته جاری پایان ببخشد.

شاخص‌ هم‌وزن نیز با رشدی ۰.۳۴ درصدی همراه شده و پس از صعود ۱۳۷۷ واحدی، وارد محدوده ۴۱۱هزار واحدی شد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با کاهشی اندک در مقایسه با روز گذشته به پنج هزار و ۹۶۰میلیارد تومان رسید که با توجه به میانگین این شاخص در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ می‌توان گفت که سطح مناسب و قابل اتکایی را برای سهامداران و سرمایه گذاران این حوزه حفظ کرده است.

آسیاتک بازار را تکان نداد؟

بازار در روزی که نخستین عرضه اولیه سال را به خود می دید وضعیتی کاملا آرام و متعادل را تجربه کرد. این در حالیست که انتظار می رفت با از سر گرفتن عرضه های اولیه جدید، تحرکات جدیدی در بورس دیده شده و نقدینگی جدید به بازار وارد شود.

البته در ساعات پایانی معاملات شاهد ثبت خروج نقدینگی از سمت صندوق‌های درآمد ثابت بودیم اما در نهایت خروج نسبتا بالای پول حقیقی باعث شد تا اندکی روند بازار تغییر کرده و با وجود صعودی بودن شاخص در نیمه نخست معاملات روز چهارشنبه، سهامداران شاهد کاهش ۱۴۰۰ واحدی شاخص باشند.

البته با توجه به تمدید عرضه اولیه آسیاتک تا ساعت ۱۳ انتظار می‌رود این اتفاق بتواند بخشی از پولی را که از صندوق های درآمدثابت خارج شده را به خود جذب کرده و از خروج کامل نقدینگی از بازار جلوگیری کند.