۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بورس؛

پیش بینی بورس فردا؛ رکوردشکنی بازار ادامه دارد؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 628940
پیش بینی بورس فردا؛ رکوردشکنی بازار ادامه دارد؟

بورس امروز با رشد قابل توجهی به محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار دست یافت و پس از نوسانات فراوان مقاومت یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد را رد کرد. به نظر می‌رسد این صعود و جهش قابل توجه شاخص تحت تاثیر پالایشی‌ها و همچنین لیدری شستا بود و حداقل تا رسیدن تا فصل مجامع این سیر صعودی ادامه دارد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد کلیت بازار در سطحی تعادلی قرار دارد و تمایل بازار به سمت معاملاتی متعادل و صعودی است. در شرایط کنونی که شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد قرار گرفته و بیش از ۲۶هزار واحد جهش داشته است، شکل گیری موج جدیدی از تقاضا در بازار دور از انتظار نیست.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در معاملات امروز شاخص کل با ثبت جهش ۲۷هزار واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۰هزار واحد صعود کرد و شاخص هم وزن نیز ۶۷۸۲واحد رشد داشت. بورس امروز در ابتدای معاملات با هیجان مثبت کار خود را آغاز کرد و این روند مثبت تا نیمه دوم بازار هم ادامه یافت اما به یک باره خودرویی‌ها و همچنین عرضه صف خرید شستا کار را برای معاملات فردا سخت کرد.

وی ادامه داد: امروز برای اولین بار نمادهایی از بورس و فرابورس با دامنه نوسان ۶+ تا ۶- عرضه شدند و اغلب آنها به صف خرید نشستند. در میان این نمادها زشریف با بازگشایی ۹.۶درصد رشد داشت و در مقابل زکشت به صف فروش نشست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد در معاملات فردا روندی متعادل و رو به رشد داشته باشیم و حرکت‌ها منطقی‌تر باشد. ترسی در بازار وجود ندارد و با توجه به اینکه شاخص مقاومت مهم ۱۴۹۰ را رد کرده، موجی از تقاضا و امید به بازار بازگشته است.