۰ نفر

بررسی چشم انداز کوتاه مدت بورس؛

پیش بینی بورس فردا؛ بازار به آرامش رسید؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 628663
پیش بینی بورس فردا؛ بازار به آرامش رسید؟

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات مطلوب در این روزها بازار سرمایه را در سطح معقولی قرار داده و از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و این روند همچنان ادامه یابد. در شرایط کنونی بازار، فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و در مواردی هم که فروشی صورت می‌گیرد، فروشندان از فروش خود پشیمان می‌شوند و ریتم حرکتی معاملات سهامداران را به سمت خرید و تقاضای سهم متمایل می‌‌کند.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: با توجه به خبری که اخیرا پیرامون اعمال عوارض صادراتی بر محصولات معدنی به بازار مخابره شد، بورس مجددا با شوک و هیجان همراه شد. اما به نظر می‌رسد بازار به مراتب در حال احیا و متعادل شدن است و روند معاملات بهبود یافته است.

وی افزود: حجم و ارزش معاملات مطلوب در این روزها بازار سرمایه را در سطح معقولی قرار داده و از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در میان صنایع نیز این روزها اقبال با صنایع کوچکتر است و صنایع بزرگتر در استراحت به سر می‌برند. در مجموع چشم انداز این روزهای بازار سرمایه چشم اندازی مثبت و تعادلی است.

دیبا خاطرنشان کرد: به طور کلی محدوده تعادلی یک میلیون و ۶۵۰هزار واحد تا یک میلیون و ۶۷۰هزار واحد پیشروی بازار قرار دارد. به این معنا که بازار در این محدوده به تعادل خواهد رسید. البته امکان دارد پایین‌تر و حتی بالاتر از این نقطه نیز قرار بگیرد. بنابراین از این فضا به عنوان خط معیار بورس یاد می‌شود و هر آنچه که در این محدوده اتفاق بیفتد رفتار معاملی بازار در آینده را مشخص می‌کند.