۰ نفر

بررسی روند معاملات امروز؛

تحلیل تکنیکال شاخص؛ مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پیشروی شاخص کل

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 627431
تحلیل تکنیکال شاخص؛ مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پیشروی شاخص کل

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که شاخص کل در تایم فریم روزانه از کانالی نزولی خارج شده و محدوده مقاومتی خود را رد کرده است. در حال حاضر این محدوده به محدوده حمایتی تغییر وضعیت داده و مقاومت یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد. شاخص هم وزن نیز مقاومت مهم محدوده ۳۹۲هزار واحد تا ۳۹۵هزار واحد را پیشرو دارد و احتمال اینکه در این محدوده اصلاح صورت بگیرد، وجود دارد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان اگر بورس محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۱۵هزار واحد را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود. به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های مقاومتی معتبری رسیده‌اند و شاخص کل مقاومت محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد تا یک میلیون ۵۷۰هزار واحد را پیشرو دارد و این محدوده می‌تواند ناحیه چرخشی برای بازار باشد.

آراد پورکار

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در تایم فریم روزانه از کانالی نزولی خارج شده و به محدوده مقاومتی رسیده است. در حال حاضر شاخص کل این محدوده مقاومتی را رد کرده و پولبک داشته است. اما مجددا با ثبت دو کندل مثبت به سمت بالا حرکت کرده است. می‌توان گفت اکنون این محدوده به محدوده حمایتی تغییر وضعیت داده و مقاومت یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد پیشروی شاخص کل قرار دارد.

1

این کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند شاخص هم وزن به تحلیل آن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز مقاومت مهم محدوده ۳۹۲هزار واحد تا ۳۹۵هزار واحد را پیشرو دارد و احتمال اینکه بازار به این محدوده واکنش منفی نشان داده و اصلاح صورت بگیرد، وجود دارد.

2

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد کلیت بازار در حالتی محافظه‌کارانه قرار دارد و تا منتشر شدن گزارش‌های سالانه در کدال روند فعلی ادامه خواهد یافت. اما در این میان پالایشی‌ها همچنان در صدر قرار دارند و نسبت به سایر صنایع وضعیت بهتری دارند.