۰ نفر

بررسی روند معاملات؛

تحلیل بورس؛ روزهایی سبز در انتظار بازار سرمایه؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۹
کد خبر: 626750
تحلیل بورس؛ روزهایی سبز در انتظار بازار سرمایه؟

معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت پنج هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۴۵۸هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب ۷۲۹واحد و ۳۸واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۱۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که اگر شاخص کل در محدوده فعلی خود  باقی مانده و آن را حفظ کند، وضعیت بازار در روزهای آینده بهبود یابد. شاخص هم وزن نیز محدوده بسیار مهم ۳۶۴هزار واحد تا ۳۶۹هزار واحد را پس گرفته است. این موضوع می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای بازار سرمایه باشد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل در تایم فریم روزانه در کانالی نزولی قرار داشت که از این کانال خارج شد. همچنین شاخص کل استراحتی در مقاومت بسیار مهم محدوده یک میلیون و ۴۴۸هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۸هزار واحد داشت که در حال حاضر این محدوده با افزایش تقاضا همراه شده است.

تحلیل

 وی افزود: اگر شاخص کل در این محدوده باقی مانده و آن را حفظ کند، به نظر می‌رسد وضعیت بازار در روزهای آینده بهبود یابد.

این کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند شاخص هم وزن به تحلیل آن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز محدوده بسیار مهم ۳۶۴هزار واحد تا ۳۶۹هزار واحد را پس گرفته است. این موضوع می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای بازار سرمایه باشد.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش‌هایی که در هفته جاری و همچنین هفته آینده به بازار ارائه خواهد شد به نظر می‌رسد وضعیت بسیاری از شرکت‌ها و روند سودسازی در فصل مجامع را مشخص کند. به طور کلی انتظار می‌رود پالایشی‌ها و فلزی‌ها از گزارش عملکرد خوبی برخوردار باشند.

پورکار با اشاره به روند معاملات امروز گفت: بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که هزار و ۳۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۴۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.